Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: stoineff
Категория: Спорт
Прочетен: 5395893
Постинги: 594
Коментари: 8145
Гласове: 13845
Постинг
19.09.2010 20:42 - Цигания в М - тел
Автор: stoineff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13578 Коментари: 35 Гласове:
95

Последна промяна: 07.07.2011 19:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Прибрахме се. За три седмици на морето спечелихме 4 хиляди и петстотоин лева – чисто. Обясних на Карчо защо внасяме социалните и здравните осигуровки. Поне доколкото ми беше ясно и на мен. Обясних му, че няма от къде в държавата да има пари, ако не ги внасяме ние работещите. Опитах да му обясна солидарността като понятие. Не знам разбра ли ме. Дори аз не се разбирам. Защо аз трябва да бъда солидарен и с Карчо и с многолюдното му родословно дърво.

С част от останалите пари платихме мобилния телефон, на Карчо. Оказа се , че е подписал договор за една години и има натрупани задължения към М тел. Исках да изчистиме всичиките му стари задължения и да го включа в групата към моята фирма. Влязохме в централния офис и платихме просрочените задължени с подобаваща лихва.

- Къде мога да прекратиме стария договр? – попитах усмихната и любезна служителка.

- Съжалявам, господине, но след изтичане на договора той автоматично се преподновява. Ще трябва да дойдете догодина, месец по – рано преди да изтече договора ви! – отговори вече не толкова усмихнатата служителка.

Тъй като не ми беше ясен термина „преподновява” замълчах глуповато. От ситуацията ме измъкна Спас:

- Ма, како, аз не го искам тоя телефон. – изпъчи се Карчо – искам с шефа във група да съм. Ша минавам на друг оператор.

- Варианта е да си платите таксите и за следващата година и ще го прекратиме. – продължаваше със зазубрените си реплики служителката.

- А шефе, направи нещо! Тая ще ни изтормози пиши жалаба до Бойко Борисов. Какви мошенници. Паричките ни обраха! Със честен труд съм ги изкарвал. Мошенници. Ма тия са по зле от циганин бе шефе. – крещеше Спас изпаднал в отчаяние и ярост срещу несправедливостта. - Как така аФтомотично ми го подновяват тоя договор. Мошенници, цигани с цигани.

От цялата работа ми стана ясно, че независимо дали желаеш или не, всяка година договора САМ ти се подновява и за да го прекратиш трябва да дебнеш точно месец преди да изтече срока на самоподновилият се договор и да пуснеш предизвестие и молба за прекратяването му!

Тъй като гледах леко отвеяно и настрани не разбрах кога учтивия тон на Карчо се бе превърнал в поредица от псувни ругатни и клетви. Крещеше, че няма и стотинка да даде повече,  а и да му върнат тия, които бил платил вече...

Засрамен от невежеството си го издърпах на улицата ... В бълвоча от цигански и български думи се открояваха „майката”, „кар”, „духат”, и разни други, които дори не зная как се пишат...


Тагове:   м - тел,


Гласувай:
96



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stoineff - П.П
19.09.2010 21:42
Недоволните потребители са добре дошли! :) Да се бориме за правата си!
цитирай
2. lubima - и аз съм недоволна. . . не само от а...
19.09.2010 22:31
и аз съм недоволна...не само от автоматичното подновяване!Налагало ми се е и аз подобно на Карчо да се "обяснявам" със служителка, че нямам изговорени начислените суми....е само с викането си останах....платих си...и се заканих за пореден път да се махна оттам...но като гледам и другите какви са помияри.....май все тая....на тия поне съм им свикнала на номерата!Най-ме ядосаха когато не ми включиха навреме роуминг.....така се оказах на непознато място....в непозната държава...без никаква връзка нито с човека който ме чакаше на аерогарата...нито с близките ми тук!
цитирай
3. stoineff - lubima
19.09.2010 22:39
За съжаление, не получаваме качество срещу парите си. Мобилните услуги в България са сред най високите в света.
цитирай
4. injir - :)
19.09.2010 23:06
И аз сега дебна месеца, дето ще ми изтече договорът, дето автоматично се подновява. Аман от услуги!
цитирай
5. lubima - уви. . . . за жалост е така. . . . под...
19.09.2010 23:06
уви....за жалост е така....подметнаха преди време, че ще бъдат намалени цените....но...остана глас в пустиня..
цитирай
6. stoineff - injir
19.09.2010 23:15
Няма вече мълчаливо да им понасяме безобразията:)
цитирай
7. stoineff - lubima
19.09.2010 23:17
Май ще трябва да наложиме някакъв вид обществен натиск. Айде стига са ни се подигравали! Поне като ги правиме мултимилионери да ни уважават малко!
цитирай
8. dorichela - Понякога ни предизвикват да се д...
20.09.2010 02:00
Понякога ни предизвикват да се държим като цигани, заради условията им...
цитирай
9. stoineff - dorichela
20.09.2010 07:27
Тия условия са цигански написани. Някъде с дребни буквички и никога при подписване на договора не те предупреждават, че на практика е безсрочен, не за 1 или 2 години.
цитирай
10. hristo27 - На всичко от горе, в момента още не ...
20.09.2010 09:15
На всичко от горе, в момента още не знаеш какво трябва да платиш за месеца. Системата временно не работила!
Успешна седмица от мен!
цитирай
11. stoineff - hristo27
20.09.2010 09:38
Успешна и на теб Христо! Дано се светнат, че така не може да се гаврят с потребителите!
цитирай
12. анонимен - Циганията не е само в М-Тел, и Глобул ...
20.09.2010 11:13
Циганията не е само в М-Тел, и Глобул са същите, и Виваком успешно ги следват ....
Нека на 28 септември поне 50 % от ползващите мобилни комуникации изключат телефоните си, да ги видим тогава какви загуби ще претърпят.
цитирай
13. stoineff - darling
20.09.2010 11:37
Ако дадеш линк, на такава инициатива ще бъда благодарен и обещавам да я подхвана и рекламирам с все сили!
цитирай
14. rpatel - А, че то не е само в М-тел така! И в Г...
20.09.2010 11:44
А, че то не е само в М-тел така! И в Глобул е същото! Аз вече дори не помня от колко години съм им клиент, те си го подновяват и дори не си правят труда да ме уведомят за това. Един вид като са ме излъгали да подпиша-край! Ще си им остана клиент до живот! Че помня ли вече кога точно съм го подписала, че да изчислявам кога точно ще се пада годишнина без 1 месец... те добре са си го измислили хората! Ама да му мислим ние. Другия вариант е да направиш както направи дядо ми, ама е рисковано. Сключил си договор, обаче не си доволен от условията и се правиш на разсеян и не плащаш. 1 месец, 2 месеца, 3... разбира се, те телефонът ти отдавна ще са го спрели, ама ти едностранно вече си си решил, че не искаш да имаш никакви отношения с тях, така че какво ти пука! Само не знам дали нямат възможност да ти запорират заплатата или да предприемат някакви други действия срещу теб. Ама срещу дядо нищо не са правили. Просто накрая се примириха, блокираха му картата и до там. Успех в борбата! Трудно е! А и да бяха само мобилните оператори, от тях някак все ще се измъкнеш, ама кажи ми с Топлофикация какво да правя?
цитирай
15. stoineff - rpatel
20.09.2010 12:10
Нали знаеш вица:

Телефонно обаждане:
" - Ало, Енергото ли е?
- Не, тук сме ВиК.
- И на вас да ви е.а майката!"


Та и на топлофикация!
цитирай
16. thedarkangel1977 - Няма нищо такова ще ви кажа аз. . . ...
20.09.2010 12:16
Няма нищо такова ще ви кажа аз... Преди няколко години, имах договор към Мтел... платих сметка от 100 лв, и след като изчистих дълговете си, просто спрях да изполвам номера си... и за Глобул беше подобна история, но там сметката беше 500 лв /от 2-номера и нет/ и 300 лв лихви, които се бяха натрупали докато платя тия 500... спрях да изпозлвам номера и никакви такси за месец, нито нищо...
цитирай
17. stoineff - thedarkangel1977
20.09.2010 12:26
Трябва да я спреме тая свинщина. Колко недоволни потребители трябва да има ...
ето едно предложение:

darling написа:
Циганията не е само в М-Тел, и Глобул са същите, и Виваком успешно ги следват ....
Нека на 28 септември поне 50 % от ползващите мобилни комуникации изключат телефоните си, да ги видим тогава какви загуби ще претърпят.

цитирай
18. apollon - Договорите с клиенти за определен ...
20.09.2010 12:41
Договорите с клиенти за определен период имат незаконен характер и това е незаконно предлагане на озаконена форма за един най-обикновен телефон и найелементарна услуга - работата е сравнима с аналогията, че трябва ли да направиш договор с пекаря и доставчика на хляб за да вземаш всяка сутрин своя хляб - такава глупост има само в България.
Как тогава за един телефон компанията да те кара да сключваш юридически договор - тук и гражданското общество спи защото никой не разяснява на гражданите как да се измъкнат от подобни далавери с които ти бъркат в джоба - затова предплатените услуги са най-удобни
цитирай
19. stoineff - apollon
20.09.2010 12:44
Да се надяваме и някой юрист да се включи по темата. Нека е ясно, че проблемът е болезнен за доста хора!
цитирай
20. valsodar - Кой точно е офиса? Име на служи...
20.09.2010 13:19
Кой точно е офиса?
Име на служителката?
цитирай
21. stoineff - valsodar
20.09.2010 13:31
valsodar написа:
Кой точно е офиса?
Име на служителката?

Това е случай с майка ми отпреди месец. Не зная точно име на служителката и офис. Поставих проблема за да не се повтаря и ако е възможно да се намери решение.
цитирай
22. cwetomira - Проблема е че всички договори са ...
20.09.2010 13:41
Проблема е че всички договори са така може и да не ползваш но ти тече такса за месеците която трябва да се плати варианта е всички колективно да предявят иск пред комисия за защита на потребителите т.к преподновяване не е законно според мен
цитирай
23. melodyti - Това е на само в М-тел и Глобул са така
20.09.2010 14:21
Аз бях на договор на глобул и имах сметка 120 лв, която не можах да платя сега са ми начислили още 100 лв неустойки при все че договора ми изтече точно 2 месеца след като ми спряха и входящите обаждания и от къде ги начислиха тия допълнителни 100 лева не се знае. Пък и банките нямат такава лихва. Всички са кожодери и наисти най добрия вариант е предплатената услига. Те ни взеха всички за мезе.
цитирай
24. filipgeorgiev - платете днес и се отскубнете за цял живот
20.09.2010 15:00
Платената неустойка днес, ще ви освободи навеки. Аз имах късмета договора ми да е подписан без клауза за подновяване при изтичане. Един от първите може би в Глобул. Сега ме гонят от всеки магазин и при всяка сметка да си го преподписвам. Голям смях пада като почна да ги гавря. И не ми казвайте, че това са само служителки. Те могат също да се оплачат на шефовете си от възраженията на клиентите. Приемам за 28 Септември. Да си спрем телефоните за половин ден поне.
цитирай
25. melodyti - И аз приемам за 28ми да си спрем телефоните
20.09.2010 15:03
И аз съм за на 28ми да си спрем телефоните ако трябва и за цял ден няма значение все пак има и други начини за комуникация не са само мобилните телефони :)
цитирай
26. minchomin - Да, всеки изпада в това състояние, ...
20.09.2010 16:26
Да, всеки изпада в това състояние, не само с М-тел. Проблемът е от подписването на договора. На клиента се поднасят 3-4 листа за четене. Те използуват точно това и тъй като редовно има опашки при тях никой не чете договора. ТОВА СЕ КАЗВА ТЪРГОВСКА ИЗМАМА. Там ходят всякакви хора, в бързотията всеки подписва договора, взема телефона и бяга, а той съдържа хиляди уловки. Истината е такава, че за тези фирми работят десетки адвокати, а за клиента НИКОЙ. НА ТОВА СЕ КАЗВА ПРАВОВА ДЪРЖАВА. МАМЯТ ТЕ В СДЕЛКАТА И НЕ МОЖЕШ СЛЕД ТОВА ДА СЕ ОПРАВИШ!
цитирай
27. stoineff - Започваме: 28.09 2010г.
20.09.2010 17:16
http://stoineff.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/09/20/.608398

Нека поставиме основите на едно ново гражданско общество в България!
цитирай
28. анонимен - Ето линк и към иниациативата във ...
20.09.2010 20:26
Ето линк и към иниациативата във фейсбук

http://www.facebook.com/event.php?eid=146233082062605&ref=ts
цитирай
29. aneliqiv - Та и аз по темата ...
20.09.2010 22:59
Когато се подписва договор СЕ ЧЕТЕ, И НАЙ-МАЛКИТЕ БУКВИЧКИ!!!
Не е казано,че трябва папагалската да помниш кога ти изтича договора,може само с обаждане на оператор или посещение на офис да разбереш.Ако сам не се интересуваш от това, че някой си ти взема парите това е друг въпрос.
Вярно е също, че човек има и много други грижи освен договора към м-тел.глобул,виваком,петрол мобайл и другите,които се въдят като гъби след дъжд.
Но както казах в началото ти си подписал договор и си длъжен да го спазваш, колкото и да не ти харесва.
Една дама по горе каза,че договора й бил безсрочен.Безсрочен договор е тогава, когато може да бъде спрян по всяко време.Т.е. той няма минимален задължителен срок.До като 1 или 2 год. си имат.Това го има мисля,че само във Виваком с безсрочните договори.Когато ти свърши срока остава да върви месец за месец,а не се подновява автоматично!!!

И последно, ако наистина се направи такава група,която да е "ЗА" изключването на мобилните телефони било то и за 10 мин. ,само свиркайте!
Не искам да изглежда така,все едно защитавам мобилните оператори,защото и аз съм парена от тях,но наистина условията им са такива.

Надявам се да не съм засегнала никой!
Лека и спорна седмижа на всички!!!!!
цитирай
30. aneliqiv - пак съм аз
20.09.2010 23:01
присъединих се към групата :)))))
цитирай
31. stoineff - aneliqiv
20.09.2010 23:08
Права си, че се сещаме за правата си едва след като ни ги нарушат, но когато подписваш първоначалния договор ти го подписваш за срок от 1 или 2 години. Впоследствие когато изтече срока ти си с преподновен договор за още 1 година защото не си подал 1 месец предварително молба! Айде стига!
П.П Радвам се че се присъедини :)
цитирай
32. aneliqiv - Пуснала съм покани на всичките си ...
20.09.2010 23:32
Пуснала съм покани на всичките си приятели,а дано пък този път направим нещо заедно :)
(Имам предвид хората в групата във фейсбук)
цитирай
33. stoineff - aneliqiv
20.09.2010 23:40
Заедно винаги можем повече!
цитирай
34. aneliqiv - А дано успеем !!!
20.09.2010 23:44
А дано успеем !!!
цитирай
35. panazea - Да, моят син искаше да бъде на друг договор.
21.09.2010 13:20
А те в петък вечер просто му изключиха телефона.
Показаха ясно , че когато си поискат могат да ни блокират всичките и да ни откъснат. Така че да нямаме връзка със света и приятелите си.
И се почудих, къде живея. В Китай ли? Показват ясно , че сме им в ръцете и каквото си искат , това ще правят с нас.
Но вече сме 2010 и Светът се промени.
Моята позиция е принципна.
Затова ви подкрепям . Отпор срещу монополистите! Поздрав за теб!
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!