Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: stoineff
Категория: Спорт
Прочетен: 5399616
Постинги: 594
Коментари: 8145
Гласове: 13845
Постинг
03.10.2011 17:21 - Расизъм ли е?
Автор: stoineff Категория: Новини   
Прочетен: 14607 Коментари: 53 Гласове:
58

Последна промяна: 04.10.2011 11:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Семейство българи, живеещо в столичния квартал „Модерно преградие“, било пребито от 40 цигани през изминалата нощ. Една от потърпевшите – Ива Шишкова, твърди, че се е обадила на 112, за да поиска помощ, но от там започнали да я разпитват как се казва и дали по-късно могат да се обадят на същия номер.

    Шишкова разкрива, че майка й, баща й, гаджето й и техен семеен приятел станали свидетели на това, как 16-17-годишно момче от ромски произход разбива вратата на тяхната съседка, която била на 80 години.Бащата на Ива Шишкова е със счупено чене.
Българите бързо хванали ромчето и след като Ива разбрала за какво става въпрос, решила да се обади в полицията. Но в същото време момчето се отскубнало и избягало. Младата жена хукнала след него, за да го хване, но по думите й циганчето успяло да избяга през полето.

     Решила, че няма смисъл да го гони повече, тя се върнала, за да се прибере вкъщи, но още по пътя видяла как около 40 души – мъже, жени, деца тичат към тяхната къща. Ромите нападнали семейството на Ива, като ритали в главата баща й. Приятелят й също бил проснат на земята, а семейният им приятел вече лежал неподвижен. Майката на момичето е била бутната и се е отървала с ожулвания.

      Техният приятел пък е със счупен нос и счупена скула.
Полицията снощи е задържала част от побойниците, но другите са избягали.
По думите на Шишкова досега никога не е имало подобни проблеми.
Тя се притеснява и за възрастната си съседка, която снощи не е била вкъщи.
       
     „Ами, ако беше вътре жената, какво щеше да се случи?“, пита риторично потърпевшата.

http://www.inter-view.info/2011/10/protesta-v-plovdiv.html
http://www.inter-view.info/2011/10/ciganite-moderno-predgradie-zadurjani.html




Гласувай:
58



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pin777 - Циганите са защитавали крадливото мангалче...
03.10.2011 17:30
Как така ще го хващат като краде ? Още повече от Българи... То сигурно даже не е крало, най-вероятно е отишло да бере.

Я керемиди я тухли , абе какво значение има може и гъби.
цитирай
2. tutankhamon661 - stoineff
03.10.2011 17:34
Затова не трябва да се дават привилегии на някакви, само защото са малцинство.
Циганите се представят като много уплашени, но по телевизията дадоха техни изказвания, в които преобладаваха такива от сорта "А ние като се съберем ..."
Те са страхливи, ама съберат ли се на тумба, става страшно.
Един приятел разказваше преди години, че няколко цигани опитали да се заяждат с него. Tой им отговорил "Един от вас ще хвана за гръцмуля и няма да го пусна, докато останалите ме удрят". Лека-полека ония се изнизали, защото не се знае кой ще е този "един".
Та страхливи са, докато не им пуснеш аванта. После се качват на главата ти.
Въпросният приятел винаги е бил биткаджия. Как обаче стои въпросът с женa или дете? Всякакви гаври могат да се получат.
цитирай
3. stoineff - Как така ще го хващат като краде ? Още ...
03.10.2011 17:34
pin777 написа:
Как така ще го хващат като краде ? Още повече от Българи... То сигурно даже не е крало, най-вероятно е отишло да бере.

Я керемиди я тухли , абе какво значение има може и гъби.


Социопати са - искат само права без никакви задължения. Расизъм и дискриминация има, но е спрямо нас българите.
цитирай
4. stoineff - Затова не трябва да се дават прив...
03.10.2011 17:36
tutankhamon661 написа:
Затова не трябва да се дават привилегии на някакви, само защото са малцинство.
Циганите се представят като много уплашени, но по телевизията дадоха техни изказвания, в които преобладаваха такива от сорта "А ние като се съберем ..."
Те са страхливи, ама съберат ли се на тумба, става страшно.
Един приятел разказваше преди години, че няколко цигани опитали да се заяждат с него. Tой им отговорил "Един от вас ще хвана за гръцмуля и няма да го пусна, докато останалите ме удрят". Лека-полека ония се изнизали, защото не се знае кой ще е този "един".
Та страхливи са, докато не им пуснеш аванта. После се качват на главата ти.
Въпросният приятел винаги е бил биткаджия. Как обаче стои въпросът с женa или дете? Всякакви гаври могат да се получат.

Така е. Правят се на задружни, но се топят един друг и нападат само безпомощни. Лешояди и паразити са това е.
цитирай
5. toxic - На въпроса
03.10.2011 18:05
Ами ако беше там жената и го беше халосала с някой стол или мраморна статуетка щеше да има превишававане на правата при неизбежна самоотбрана, защото ромчето не си е носело пръчка.
Направо ме е страх за възрастните и беззащитни хора, особено по селата с един брой полицай. На тях ще си го изкарат за протестите. Циганинът е страхлив, но отмъстителен.
цитирай
6. stoineff - Ами ако беше там жената и го беше х...
03.10.2011 18:08
toxic написа:
Ами ако беше там жената и го беше халосала с някой стол или мраморна статуетка щеше да има превишававане на правата при неизбежна самоотбрана, защото ромчето не си е носело пръчка.
Направо ме е страх за възрастните и беззащитни хора, особено по селата с един брой полицай. На тях ще си го изкарат за протестите. Циганинът е страхлив, но отмъстителен.
По тоя повод прибрах дядо ми при нас да живее преди няколко дни.
цитирай
7. darcy - Всички посочвате проблема
03.10.2011 18:09
но никой не мисли за адекватно решение.
цитирай
8. pin777 - 7. darcy
03.10.2011 18:21
Нужно ли е народа да 'мисли' ?
Нека 'мислят' тези от държавата, нали и за това им плаща народа.
цитирай
9. stoineff - Пловдив ни
03.10.2011 18:25
показа решенията и пътят
http://www.inter-view.info/2011/10/protesta-v-plovdiv.html
конкретни искания, за конкретни мерки, ние трябва само да ги подкрепим
цитирай
10. sparotok - Пловдив
03.10.2011 18:28
stoineff написа:
показа решенията и пътят
http://www.inter-view.info/2011/10/protesta-v-plovdiv.html
конкретни искания, за конкретни мерки, ние трябва само да ги подкрепим


Пловдивчани дадоха наистина добър пример, не е зле и други да ги последват. Хиляди хора показаха, че можем да сме единни и да си търсим правата.
цитирай
11. darcy - stoineff,
03.10.2011 19:01
разгледах исканията точка по точка. Дали всеки подписал се ги е обмислил една по една не съм убедена, защото има доста деликатни моменти, особено 1 и 2 т.
цитирай
12. stoineff - 11. darcy
03.10.2011 19:25
Нормално е всеки, който отхвърли предложение за работа да бъде лишен от помощи. Дори и направеното уточнение "което съответства на образователния ценз на кандидата" е доста либерално според мен, но нека... има случаи, в които определен човек не може да си намери сам работа - приемам.
За втора точка би могло да се добави, "ако здравословното му състояние го позволява" , но идеята е млади и здрави мъже и жени да не получават даром помощи, които ние плащаме - вярвам ще се съгласиш. Имам син и съпругата ми не получава детски, защото държавата е преценила, че имам много високи доходи - ок. но защо ме принуждава да плащам двойни и тройни здравни и соц. осигуровки, като аз не се ползвам от това (поне имам право да искам тези, които взимат парите, които плащам да си ги заслужат). Нека ги получат пенсионерите, хората в неравностойно положение, децата с увреждания, раково болните, да се субсидират и разширят здравни пътеки... не искам да изброявам за още колко РАЗУМНИ неща могат да се похарчат данъците, таксите, осигуровките, които внасям ежемесечно. Циганите могат да изхранват децата си (без да ги продават и карат да просят и крадат), адекватен политик ще им организира занимания и работа по интереси (те са добри музиканти, добри спортисти), с които занимания да допринесат за държавата, в която живеят. Вместо да копаят на табаните за желязо могат да садя дръвчета...
цитирай
13. greatman - Преди време писах по темата: ...
03.10.2011 19:39
Преди време писах по темата:

http://greatman.blog.bg/biznes/2010/10/21/cigansko-nashestvie.623161

Обърнете внимание на случая в Ихтиман. Не мисля, че всяка етническа общност е способна да го направи.
цитирай
14. stoineff - greatman
03.10.2011 19:52
прочетох темата. Не знаех за случая, но не ме учудва. Учудва ме какво е правила тая жена в гетото ..
цитирай
15. darcy - Нормално е всеки, който отхвърли ...
03.10.2011 20:18
stoineff написа:
Нормално е всеки, който отхвърли предложение за работа да бъде лишен от помощи. Дори и направеното уточнение "което съответства на образователния ценз на кандидата" е доста либерално според мен, но нека... има случаи, в които определен човек не може да си намери сам работа - приемам.
За втора точка би могло да се добави, "ако здравословното му състояние го позволява" , но идеята е млади и здрави мъже и жени да не получават даром помощи, които ние плащаме - вярвам ще се съгласиш. Имам син и съпругата ми не получава детски, защото държавата е преценила, че имам много високи доходи - ок. но защо ме принуждава да плащам двойни и тройни здравни и соц. осигуровки, като аз не се ползвам от това (поне имам право да искам тези, които взимат парите, които плащам да си ги заслужат). Нека ги получат пенсионерите, хората в неравностойно положение, децата с увреждания, раково болните, да се субсидират и разширят здравни пътеки... не искам да изброявам за още колко РАЗУМНИ неща могат да се похарчат данъците, таксите, осигуровките, които внасям ежемесечно. Циганите могат да изхранват децата си (без да ги продават и карат да просят и крадат), адекватен политик ще им организира занимания и работа по интереси (те са добри музиканти, добри спортисти), с които занимания да допринесат за държавата, в която живеят. Вместо да копаят на табаните за желязо могат да садя дръвчета...

Работата е там, че не само цигани и хора с основно образование са на борсата. Постави се за момент на мястото на някой студент, на когото борсата предлага работно място, което няма нищо общо с неговите знания и умения, и на всичкото отгоре работодателят се подиграва по всякакви начини. Ти би ли приел такава работа отведнъж?
цитирай
16. greatman - stoineff,
03.10.2011 20:23
явно циганинът наистина е бил много мил. Привидно. А момичето се е подвело от наивността си. Това показва, че информацията наистина е важна. Едва ли щеше да се случи, ако пострадалата е знаела за други подобни инциденти. Дори да е чувала, може да е помислила онова коварно "Точно на мен няма да се случи".
цитирай
17. hristo27 - Крайно време е Полицията и Съдеб...
03.10.2011 20:32
Крайно време е Полицията и Съдебната система в България да си отговорят на поне един въпрос:
В КОЯ ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА ЦИГАНИТЕ ЩЕ ВЛЯЗАТ В ЧУЖД ДОМ И ЩЕ НАБИЯТ ЖИВУЩИТЕ В НЕГО?
В тази връзка - Колко време ще се събират доказателства и колко време ще се точи делото срещу тези цигани?
цитирай
18. анонимен - България е
03.10.2011 21:05
Ромалия. Никъде по света не им дават толкова привилегии колкото тук. Пълни измишльотини са, че не се отнасяме добре към тях. Обратното е. И се знае, но такива като Хелзинкския комитет трябва да отчетат дейност.
цитирай
19. diso - stoineff,
03.10.2011 21:40
днес им е тръгнало да са "в крачка"...
цитирай
20. mamkamu - Има много резонни точки в искани...
03.10.2011 21:40
Има много резонни точки в исканията, но има и напълно средновековни тъпизми... Например трябва да си пълен идиот, че да обвързваш образованието с помощите за деца!!!

Да не говорим, че някои са толкова общо изказани, че приличат по-скоро на пожелания...

Но все пак евала за хъса!
цитирай
21. patzolino - ..
03.10.2011 22:00
Първо - тоя номер 112 трябва да се закрие! Хора, НЕ ЗВЪНЕТЕ НА НЕГО!!!! Там "работят" само пълни некадърници. По-добре си звънете направо на 166. Така няма шанс да се обадите след 1 час пак и да се окаже, че сигналът ви изобщо не е предаден.

Второ - що за дискриминация и нетолерантно отношение от страна на българите? Това да ти пристигнат 40 бесни мангала и да не ги поканиш на вечеря, предоставяйки им цялото си богатство, включително девствеността на дъжещря си и кръвта на сина си?! Не мога да разбера такива хора. Ей затова няма да интегрираме милите мангалчета от 200 години. Просто българите не полагат никакви усилия! Другият път като видите гаден мазен циганин, тичайте да му отворите вратата и да му покажете кушетката, под чийто душек са всичките ви спестявания. Че каква толерантност и интеграция иначе би била?!
цитирай
22. vahisht - Точно народа трябва да мисли .....
03.10.2011 22:41
когато избира, и не да бяга от собствената си отговорност с изречението:"Няма да гласувам", което от своя странадава възможността на някои "партийки" да си "закупят" гласовете на тези"наши" сънародници за които сме отворили тази тема....
pin777 написа:
Нужно ли е народа да 'мисли' ?
Нека 'мислят' тези от държавата, нали и за това им плаща народа.

цитирай
23. wasteland - http://wasteland. blog. bg/po...
03.10.2011 23:02
http://wasteland.blog.bg/politika/2011/10/03/sheim-on-iu.829546
цитирай
24. stoineff - Крайно време е Полицията и Съдеб...
03.10.2011 23:20
hristo27 написа:
Крайно време е Полицията и Съдебната система в България да си отговорят на поне един въпрос:
В КОЯ ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВА ЦИГАНИТЕ ЩЕ ВЛЯЗАТ В ЧУЖД ДОМ И ЩЕ НАБИЯТ ЖИВУЩИТЕ В НЕГО?
В тази връзка - Колко време ще се събират доказателства и колко време ще се точи делото срещу тези цигани?
Освен това е време и да започнат да работят заедно ЗА България и ЗА българските интереси.
цитирай
25. анонимен - Смешно та чак тъжно
03.10.2011 23:38
Ще ги питам циганофилите, когато пострадат от добрите роми. Къщата да им оберат. Детето им да изнасилят. Близък да пребият. Тогава дали ще ги защитават? Лесно е, когато за теб престъпленията на мургавите са само публикация в нета или телевизионно предаване. Така всеки е разбиращ и изпълнен с готовност да прави безкрайни и незаслужени компромиси. Друго става щом пострадаш лично.
цитирай
26. asthfghl - ...
04.10.2011 01:09
Една подробност, която удобно изпускаме да споменем. Циганите от квартала на злощастното семейство също са против нашествениците цигани от бараките, защото им създават същите проблеми - крадат ги, пребиват ги и т.н. Самата жена от семейството обяснява, че циганите от техния квартал никога не са създавали проблеми и самите те доста са теглили, откак са се появили онези с бараките. Та въпрос на цигани срещу българи ли е, или на престъпници срещу нормални хора?
цитирай
27. tonito390 - калашников.....
04.10.2011 01:16
калашников.........хеееееееей !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
28. анонимен - kkk
04.10.2011 04:11
Никой в тая държава не води на отчет циганите, защото те поктоянно се множат и мигрират- огромна грешка на всички правителства.Без самоличност, без регистрации - престъпленията са лесни, купуването на гласове и фалшификациите - също.В тази ситуация естествено те са като нелегални и затова не им пука въобще от полицията и от никой, защото знаят,че на избори ги търсят платените им феодали. Това трябва да се съобщи в подробности на света и да се покажат въоръжените банди, които върлуват и нападат и полицията. В другите държави имат същите проблеми, затова ги екстрадират
цитирай
29. анонимен - симо
04.10.2011 04:24
Ако продължава подобен терор, хората просто в един момент ще престанат да ходят на работа, на училище от съображения за сигурност и да защитават семействата си.Тогава да очакват на работа само онези с чиито гласове са във властта - мигом ще се върнат в първобитнообщинния строй
цитирай
30. killuminati - Съболезнования за жетрите. Нека виновните бъдат наказани.
04.10.2011 08:36
Бъдете първо Човеци, после Българи.
Осъзнайте - ако се биете с циганите, но самите вие не се ли превръщате в такива?
А не ви ли манипулират с това разделение? Не е ли негова цел да не би да тръгнем срещу истинските престъпници - тези по върховете? Дали не ги е хванал страх, че се осъзнаваме малко по малко?
А кога ще протестираме пред "мутрите", те не са ли феодали?
А кога пред заводите с минимални заплати?
А кога пред шивашките цехове - робски крепости за българската жена?
Не се връзвайте на провокациите от страна на Тъмните ложи, те разделят и владеят чрез страх и омраза!
Това са мерзости, чужди на Бог! Чужди на светлия Българин, потомък на Орфей, потомък на Богомилите!
Някои цигани, безспорно са лоши, но не всички. Обобщаването се ползва за пропаганда – това са стереотипи.
Много цигани ги е страх от нас, но и това не е повод за гордост, аз предпочитам Уважение, вместо страхопочитание...
Насилието е пътят на слабите. Да се избием и какво?! С какво ще бъдем по-различни от турците и техния геноцид над арменци и кюрди? С какво ще бъдем по-различни от преселниците в Америка - избили индианците?
Да, циганите са особено племе, но нима това е решението? Нима до там стигат нашият ум и сърце? Нима не можем повече от това?
Аз мисля, аз зная - че можем.
Защо в Изтока има цигани, а в Запада има много малко, знаете ли?
Защото векове наред Запада ги е колил и бесил, а сега ви омайват с кухи приказки за ценности! О неразумни, не бъдете като тях. Ние сме народа с ценностите, защото когато Тъмни сили са вилнели, ние сме дали убежище на загиващи хора, дали сме им домове, дали сме им възможност за живот. Да те са забравили това, но нима вие не сте го забравили също?
Нищо не се случва без Божията Воля! Щом ги има тях - има какво да научим от тях. Нима мислите, че само тяхното племе има грях на сърцето си? Защо виждаме треската в окото им, а гредата в нашето не?
Простете им, за да ви бъде простено и на вас!
Дайте има шанс, за да ви бъде даден и на вас!
Бъдете будни, свободни Българи!
цитирай
31. stoineff - Задържани са четирима от престъпниците, които
04.10.2011 09:29
пребиха семейството

http://www.inter-view.info/2011/10/ciganite-moderno-predgradie-zadurjani.html

30. killuminati - никой не иска да ги коли и беси. Искам само да работят.
цитирай
32. damnation - killuminati имаш много странни ...
04.10.2011 10:04
killuminati имаш много странни представи за правопис и строеж на изречението...
Да, аз съм първо Човек. Като такъв, не смятам че има каквато и да е основателна причина да гледам безропотно как стадо мръсни, презряни животни разрушава всичко около мен, заплашва моето и на близките ми добруване, краде, убива и изнасилва. Не кой и кога реши, че да бъдеш Човек, означава да търпиш, да си мълчиш и да стоиш безучастно. Това, че не всички цигани са зли, в никакъв случай не оправдава конкретните деяния и извършителите им. Дали има какво да научим от тях ? Да. Какво и как да НЕ правим. Прибери си се у вас, покрий се с вярата си в Божията Воля, и стой тихо. Аз смятам да се защитавам...
цитирай
33. анонимен - Бездействието на държавата повече ...
04.10.2011 10:29
Бездействието на държавата повече от 20 г0д. и заиграването с циганските гласове на избори доведоха да това положение.
Категорично съм против да се дават каквито и да е помощи за деца след второ.Децата не прави..Ние погрешно подкрепяме размножаването,а не съзнателното родителство.
Това добавено към пълната безнаказаност за престъпленията доведе до естествения си завършек За съжаление не вярвам че управляващите имат воля нещо да променят.Не вярвам и че протестиращите ще бъдат достатъчно настойчиви.
цитирай
34. tit - Управляващите имат воля да подържат статуквото!
04.10.2011 10:54
анонимен написа:
Бездействието на държавата повече от 20 г0д. и заиграването с циганските гласове на избори доведоха да това положение.
Категорично съм против да се дават каквито и да е помощи за деца след второ.Децата не прави..Ние погрешно подкрепяме размножаването,а не съзнателното родителство.
Това добавено към пълната безнаказаност за престъпленията доведе до естествения си завършек За съжаление не вярвам че управляващите имат воля нещо да променят.Не вярвам и че протестиращите ще бъдат достатъчно настойчиви.

И ще го поддържат до край - до последна капка кръв!
Щото тая власт с кръв са я взели!
Никога не са уточнявали - с чия!
цитирай
35. анонимен - Всъшност сме под окупация. Окуп...
04.10.2011 10:57
Всъшност сме под окупация. Окупаторите ни задължават да се държим по определен начин с циганите. Ромите пък, вече имат кадри, съвършено обучени в риториката на окупаторите - съвършеното лицемерие - умението да изкараш черното бяло без да ти мигне окото и да си уверен, че стоиш на страната на правдата.
цитирай
36. анонимен - Любовта към Бога и човеците няма ...
04.10.2011 10:59
Любовта към Бога и човеците няма нищо общо с малодушното съгласие на управляващата върхушка да остави пенсионерите по селата да бъдат тормозени от неинтегрирани субекти.
цитирай
37. borjanmljakov - Аз пък имам ебати хуя.
04.10.2011 11:42
Смятате ли, че това е добре в светлината на политическите искания на протестиращите и защо?
цитирай
38. viovioi - определено е добре.
04.10.2011 12:22
политическите искания на протестиращите ???!!! Това са шепа хора които не искат да сме братя с циганите , болшинството искаме да сме приятели даже нещо повече.
цитирай
39. killuminati - Нещо не си прочел правилно.
04.10.2011 12:30
damnation написа:
killuminati имаш много странни представи за правопис и строеж на изречението...
Да, аз съм първо Човек. Като такъв, не смятам че има каквато и да е основателна причина да гледам безропотно как стадо мръсни, презряни животни разрушава всичко около мен, заплашва моето и на близките ми добруване, краде, убива и изнасилва. Не кой и кога реши, че да бъдеш Човек, означава да търпиш, да си мълчиш и да стоиш безучастно. Това, че не всички цигани са зли, в никакъв случай не оправдава конкретните деяния и извършителите им. Дали има какво да научим от тях ? Да. Какво и как да НЕ правим. Прибери си се у вас, покрий се с вярата си в Божията Воля, и стой тихо. Аз смятам да се защитавам...

И аз бих се защитавал. Съгласен съм с теб и с всичко което каза.
Подкрепям наказание за виновниците. Но има едни, които тласкат към етническа омраза, а това е лош път.
Къде пише, да не се защитаваш?
Къде пише да няма наказание за убийците?
Пише да не се наказват невинни цигани, защото някои искат да бият всички цигани заради една малка група, а от това нищо добро няма да излезе.

А в правописа ми не виждам нищо странно, дори напротив. Пък ако има грешка - покажи я, да се поправя. Строежа на изреченията така ми дойде музата, но и той е смислово верен, няма нищо не редно в него.
цитирай
40. killuminati - Ами един смислен въпрос тогава:
04.10.2011 12:32
анонимен написа:
Любовта към Бога и човеците няма нищо общо с малодушното съгласие на управляващата върхушка да остави пенсионерите по селата да бъдат тормозени от неинтегрирани субекти.

Защо не оправим нашата си къща, а се занимаваме с циганите?
Ако оправим политиката си, властимащите, то не виждам как някой си циганин може да навреди с каквото и да било - ако има истинска Република.
цитирай
41. анонимен - Рано е да се каже как предизборната ...
04.10.2011 12:49
Рано е да се каже как предизборната кампания ще повлияе върху изборните резултати, но тя ще има много по-съществено значение в сравнение с 2007 г. и 2009 г. Бойко Борисов се носеше тогава "сам юнак на коня", народът го въздигна на щитове. Сега щитовете са нейде край ромските гета, а конят започва да прилича на магаре. Без течение, което да носи бюлетини, всякакви водовъртежи могат да ги потопят.

Пожарищата в Катуница и след това в страната осветлиха много премълчавани проблеми, но

блеснаха и като насрещни фарове

в очите на политиците. Те са и сигнална ракета, която показа кой къде се щура в такъв критичен момент. Пак уточнявам - изводите ще се правят на 24 октомври. Сега е време за прогнози, а тази по-долу е, че ГЕРБ ще загуби огромно доверие в изключително важен момент. Твърде възможно е за първи път то да прелее към БСП (преориентиране на колебаещи се избиратели). И всичко това не само заради драмата в Катуница, но и груби грешки в цялата предизборна кампания.

ГЕРБ влезе в нея с овладян електорален спад - 30% спрямо 18% за БСП. Почти същата преднина имаше Росен Плевнелиев срещу Ивайло Калфин. Но докато социалистическият кандидат не се замеси в скандали, а добави и рейтинг с включването на Стефан Данаилов, то още първия ден Плевнелиев бе поставен в

унизителна ситуация да воюва със свои -

косвено с Борисов, който заяви, че той и Цветан Цветанов са по-подходящи, и пряко с вътрешния министър, който го набърка в скандал с подкуп. Тези два екшъна бяха подробно разказани от медиите, влязоха във водещите новини, не останаха скрити от публиката. А в историята с подкупа бе допусната и груба тактическа грешка да се обясняват много лица, което стана заради блестящата контра на Георги Кадиев.

Бегло ще споменем Меглена Кунева, тъй като кандидатурата й се оказа силно надценена. Тя стана фигурант в надпреварата в момента, в който БСП посочи свой претендент. Дори Доган да призове да се гласува за Кунева, българите ще се откажат. От тук нататък тя може да строи единствено центристки проект около резонните за такива формации 5-10%. Кунева влезе рано в кампанията, срещна се с доста хора, заяви позиции по различни теми, но излезе в най-важния момент. Кандидатурата й не страда от тактически грешки, а от груба политическа, т.е. самото й издигане.

Напрежението след Катуница постави партии и политици в неочаквана ситуация, предварително начертани мероприятия и пиар стратегии следваше да претърпят промяна. Преди да ги анализираме подробно, нека уточним, че напрежението е етническо. Ако в Катуница бе и социално, то в градовете е изцяло етническо. Т.е. то е опасно и по ръба на крайната емоция. Младежите, струпани край гетата, и хората пред телевизорите може да искат различни неща, а може и еднакви, но ги искат от властта. Точно в такива моменти

личат големите държавнически действия и бездействия

Паралел може да се направи с 1999 г., когато правителството на ОДС се изправи срещу течението и не допусна косовски бежанци въпреки външния натиск. Тази постъпка се помни и днес.

В сегашната ключова ситуация нито Борисов се отказа от традиционното ленторязане, нито Цветанов се обезпокои особено. Те предпочитат да правят кампания, вместо да ръководят държавата. Гозбата "Градим България и сме най-успешни" стана твърде солена. Премиерът може и да е загубил представа, но все някой пиар край него трябва да му каже, че рязането на ленти отдавна е прехвърлило точката на позитивния ефект. Агитките, които вече го освиркват (премълчавано от повечето медии), са настройват не след сложни политологични размисли, а след чиста лична непоносимост.

"Бат Бойко" вече не е герой,

а някакъв тип, който се има за голяма работа, ама не е. В квартала подобна надменност завършва с два зад врата, в политиката - пред урните.

Не знам какъв човек трябва да си, каква диплома да имаш, за да позволиш непосредствено след убийството на Ангел от Катуница танци и песни на предизборен митинг. Критиката не е към самите политици, а пак към многобройните експерти и корифеи, които в кампания ги съветват. Плевнелиев, Цветанов и Борисов потропваха и приклякваха на "ГЕРБ ти си нашата сила", пляскаха с ръце и за малко да затанцуват на Веселин Маринов (старта на кампанията в Бургас). Не казвам, че предизборният концерт трябваше да бъде отменен, а че следваше да бъде проведен с мярка, усет, адекватно държание съобразно ситуацията в страната. Вместо загрижени физиономии публиката видя нефелно радващи се политици. Калфин също си спретна тържество в Пловдив по време на екшъна там. Но

всичко се пише на ГЕРБ, тъй като те управляват

А Плевнелиев не само мълча шест дни за размириците, ами и навръх тях щабът му "блесна" с новината, че бил подкрепен от евродепутатите на ЕНП. Да се чуди човек може ли толкова посредственост да се препитава от политика!

На този фон БСП не прави нищо кой знае какво, освен задължителното за нея - остри критики към ГЕРБ, наритване по слабите места, задаване на въпроси, които се пита всеки човек. И май без да се променя, пренесла всички стари проблеми, се случва това, на което се надяваше - общественият страх леко се измества в посока към ГЕРБ.

Досега управляващите се крепяха на обществената теза "с БСП е по-зле". Но надменният непукизъм на ГЕРБ, примесен с откровена на моменти тъпота, в условията на боксове, мотики, бомбички и белезници я подкопава. Едва ли някой е предполагал, че "народопсихологът" Бойко ще е тъй безчувствен и неадекватен точно в такъв момент. Нелепото поведение на ГЕРБ измества въпроса от вините на самата БСП за днешната ситуация.

От това ще пострадат Плевнелиев, кметските кандидатури на ГЕРБ, в т.ч. и Фандъкова, която прави не лоша кампания. Проценти ще прибавят Калфин, Кадиев, който се държи като по учебник. Колко? Вероятно ще се види след балотажите. До началото на кампанията най-интересният въпрос бе с колко ще бие ГЕРБ и при каква избирателна активност. В момента е дали БСП ще намаже директно от слабостите на ГЕРБ.
цитирай
42. wilim - ЦИГАНИТЕ СА ЯСНИ! А МВР ТРЯБВА ДА СЕ РАЗПУСНЕ ИЗЦЯЛО И ДА СЕ СЪЗДАДЕ НОВО!
04.10.2011 12:58
Мдааа, цигание са ясни и бъдещето е ясно. Ще има война! И ако сега МВР продължи да съществува, тогава ще си замине от само себе си.
Преди 2 дни имах следния случай - спряха ме полицай /аз си им викам милиционери/ и започнаха.......абе за едни 20 лева ставаше дума! А аз им казвам - защо сте се наредили през 200-300 метра в града? Идете в селата! Вчера циганите обраха 3 къщи за 1 ден само в едно село! Пък онзи идиот се хили и викая Ааааа, те началниците ни пращат тук!!!!
цитирай
43. killuminati - wilim значи сам си видял Истината!
04.10.2011 13:02
Не са циганите проблема!
Полицаите цигани ли бяха или българи?
Виждаш, че има българи които вземат подкупи, има българи които печелят десетки хиляди, а плащат на работниците си сънародници - мизерни пари.
Да продължавам ли?
Колко българи всяка вечер бият българи по дискотеките?
Да продължавам ли?
цитирай
44. strannica - ...
04.10.2011 13:09
killuminati написа:

Къде пише, да не се защитаваш?
Къде пише да няма наказание за убийците?


"Пише го" в законите и в прилагането им.
Човек не може да брани частната си собственост и семейството си - ако се налага и с някакво оръжие /защото този, който идва да те ограби, насилва или убива, едва ли идва с цвете в ръка/. Не дай си Боже да му направиш нещо. И още повече не дай си Боже това да е циганин - тогава освен че ставаш престъпник, защото си нанесъл някаква "телесна повреда" на този, който е дошъл да граби, насилва или убива, ти ставаш и нетолерантен расист.
Добре казваш - "Ако оправим политиката си, властимащите... ако има истинска Република". Ама няма. Нали за това се борим. За нормални закони и за еднаквото им прилагане за всички.
цитирай
45. killuminati - Борете се, на готово не се дава.
04.10.2011 13:24
Но знайте, че темата "циганите" няма нищо общо с една Чиста и Свята Република България!
Това са тактики за отвличане на вниманието в ключови моменти. Черни сили впрягат силите на народа и ги насочват в грешна посока.
цитирай
46. strannica - Борете се, на готово не се дава. Но ...
04.10.2011 14:04
killuminati написа:
Борете се, на готово не се дава. Но знайте, че темата "циганите" няма нищо общо с една Чиста и Свята Република България!
Това са тактики за отвличане на вниманието в ключови моменти. Черни сили впрягат силите на народа и ги насочват в грешна посока.


:))) Добре, че ми отвори очите)))
"БорЕТЕ СЕ"? Ти си от умниците - наблюдатели, така ли? Дето винаги знаят как и защо стават нещата и мисията им е единствено да провъзгласяват "Но знайте..." - все едно, че никой освен тях не го знае?
цитирай
47. анонимен - Mисля, че е добре да знаем това всички:
04.10.2011 16:41
Самозащита, оръжие и закон
Мнение на KamAZadjiq
Относно закон и самозащита някой може ли да ми каже в кой/кои закони е формулирано това понятие и някви основни негови парамертри. То е ясно че закона зависи от това кой го чете, но поне някви представи и насоки да получа ще съм доволен
Заповядай!
НК
Чл. 12. (1) Не е общественоопасно деянието, което е извършено при неизбежна отбрана - за да се защитят от непосредствено противоправно нападение държавни или обществени интереси, личността или правата на отбраняващия се или на другиго чрез причиняване вреди на нападателя в рамките на необходимите предели.
(2) Превишаване пределите на неизбежната отбрана има, когато защитата явно не съответствува на характера и опасността на нападението.
(3) (Нова - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) Независимо от характера и опасността на защитата няма превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако:
1. (обявена за противоконституционна с РКС № 19 от 1997 г. - ДВ, бр. 120 от 1997 г.)
2. (обявена за противоконституционна с РКС № 19 от 1997 г. - ДВ, бр. 120 от 1997 г.)
3. (обявена за противоконституционна с РКС № 19 от 1997 г. - ДВ, бр. 120 от 1997 г., относно думите "вилен имот или стопански обект") нападението е извършено чрез проникване с насилие или с взлом в жилище;
4. (обявена за противоконституционна с РКС № 19 от 1997 г. - ДВ, бр. 120 от 1997 г.)
5. (обявена за противоконституционна с РКС № 19 от 1997 г. - ДВ, бр. 120 от 1997 г.)
6. нападението не може да бъде отблъснато по друг начин.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., предишна ал. 3, бр. 62 от 1997 г.) Деецът не се наказва, когато извърши деянието при превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако това се дължи на уплаха или смущение.
Чл. 12а. (Нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) (1) Не е общественоопасно причиняването на вреди на лице, извършило престъпление при неговото задържане за предаване на органите на властта и предотвратяване на възможността за извършване на друго престъпление, ако няма друг начин за неговото задържане и ако при това задържане не е допуснато превишаване на необходимите и законосъобразни мерки.
(2) Необходимите мерки за задържане на лице, извършило престъпление, се превишават тогава, когато има явно несъответствие между характера и степента на обществената опасност на извършеното от задържаното лице престъпление и обстоятелствата по задържането, както и когато на лицето без необходимост се причинява явно прекомерна вреда. В тези случаи наказателна отговорност се носи само в случаите на умишлено причиняване на вредата.
Чл. 13. (1) Не е общественоопасно деянието, което е извършено от някого при крайна необходимост - за да спаси държавни или обществени интереси, както и свои или на другиго лични или имотни блага от непосредствена опасност, която деецът не е могъл да избегне по друг начин, ако причинените от деянието вреди са по-малко значителни от предотвратените.
(2) Няма крайна необходимост, когато самото отбягване от опасността съставлява престъпление.
цитирай
48. анонимен - Бил местен криминален проблем, ...
04.10.2011 17:02
Бил местен криминален проблем, после бил социален проблем, бедни и богати и т.н....! СТИГА ГЛУПОСТИ, СТИГА ЛЪЖИ, СТИГА ИЛЮЗИИ - проблема си е мащабен етнически, проблема е 22 годишна престъпна политика и цигански терор и геноцид спрямо българския народ!
цитирай
49. linkuln - към N'8
04.10.2011 17:59
pin777 написа:
Нужно ли е народа да 'мисли' ?
Нека 'мислят' тези от държавата, нали и за това им плаща народа.

Едно просто уравнение:
не знам=не мисля=не живея
То защото все чакаме други да мислят вместо нас - за да не поемаме отговорности, за това сме сега на това дередже...
То и един началник плаща на подчинените си, ама не ги оставя да си правят каквото си искат, нали?
цитирай
50. pin777 - 49. linkuln
04.10.2011 18:44
Нещо не схващам точно идеята или мисълта, която излагаш. Ще изложа моето виждане по въпроса и може би мисълта ми ще е по-ясна.
В една нормална държава, която трябва да е и нашата решенията по всички въпроси се решават от цялостния държавен апарат и всичките му институции.
Когато има несъответствия във вземаните решения и тяхното правилно изпълнение хората на тази държава имат пълното право да изразяват своето недоволство. Изразяването на това недоволство може да бъде по най-различни начини включващо масови изяви от рода на стачки и др.
Но, тук е момента да спомена, че решенията по всички въпроси трябва да се вземат от държавата в лицето на нейните упълномощени лица и органи.
Останалото се нарича - анархия. И проявата на крайности и саморазправа би ни принизило с точно такива 'българи' каквито са в момента у нас цигански етнос.
Стачки - да, саморазправа - не.
Единствения или по-скоро основния проблем в България, който остава и до момента е политическото мазнене и заигравка с циганския етнос по време на избори, а и не само тогава. Най-вече тогава се проявява политическата проституция.
Не написах нищо ново, може би не вниквате добре в нещата.
цитирай
51. linkuln - Може би говорим на различни езици pin777 ;)
06.10.2011 14:12
За мен въпросът: нужно ли е да мисля е равнозначен на нужно ли е да живея.
Ето това го прочетох в нета и много ми хареса:
Единствената реална сила, с която разполагахме, беше Улицата. Улицата може да принуди властта да се свие в черупката си, дори да я свали, но тя не създава власт. Властта се гради от политическа организация на дисциплинирани единомишленици.
Поздрави :)
цитирай
52. alexs - Нужно ли е народа да 'мисли' ? Нека ...
08.10.2011 10:55
pin777 написа:
Нужно ли е народа да 'мисли' ?
Нека 'мислят' тези от държавата, нали и за това им плаща народа.


Просто трябва да се действа!
цитирай
53. анонимен - муспи
19.10.2011 03:53
Поредно напомняне - че само с убиването на евреите ще изчезнат цигани, турци и мизерия.
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!