Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: stoineff
Категория: Спорт
Прочетен: 5380915
Постинги: 593
Коментари: 8144
Гласове: 13842
Постинг
22.11.2011 13:35 - БДЖ - Стачка!
Автор: stoineff Категория: Новини   
Прочетен: 8329 Коментари: 14 Гласове:
25

Последна промяна: 25.07.2012 18:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image  На 24 ноември от 8.00 до 16.00 часа работниците и служителите на БДЖ започват ежедневнибезсрочни ефективни стачни действия. Това обявиха на пресконференция от синдикалните организации в железопътния сектор.

          Стачката е заради предвижданите масови съкращения в БДЖ - на 2000 служители и 150 влака, лошото управление и липсата на перспектива в компанията, е записано в обръщение на синдикатите.





Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Работниците в БДЖ ще стачкуват. ...
22.11.2011 13:48
Работниците в БДЖ ще стачкуват. Синдикатите радостно пърхат. Това е последното им убежище – след като “Нефтохим - Бургас” и БТК станаха частни компании, а “Кремиковци” фалира, не останаха големи синдикални организации у нас. В частните фирми синдикати не виреят. Собствениците ги купуват и уволняват, решават проблема с морков и тояга.
Но БДЖ е още държавно и още работи като при комунизма – играе социална роля и държавата налива пари в пробита каца. И при сегашното уж дясно правителство БДЖ има т. нар. поръчка за обществена услуга – превози по линии, по които валковете пътуват празни за 10-ина души. Но държавата не ще да ги закрие, защото било социално и ще има недоволство. И сегашното уж дясно правителство с такива поръчки на БДЖ генерира годишна загуба от няколко десетки милиони. Това впрочем е всяка година от 20 години насам. Сега Дянков вика – давам 100 пари за обществената услуга. Ама поддържането на тия линии струва 150 пари. Е, затова БДЖ е в непрекъснат фалит. Накрая кой ще плати разликата? Що премиерът не се изцепи за БДЖ, както за цената на тока? Отделно от некомпетентно ръководство БДЖ произвежда загуби и в други дейности. Дължи милиони на т. нар. ЖП инфраструктура (нея я отделиха от БДЖ). Сега например извадили стари руски локомотиви по линиите на новите “Сименс”, щото икономисват от поддръжката им. А старите харчат повече гориво – за милиони повече годишно. Трупа се дълг към доставчика на гориво, но проблемът е решен…
Синдикатите обвиняват Световната банка. В момента се готви заем, да се закрепи БДЖ, но Световната банка иска реформи, оптимизиране, да няма загуба. А от популизъм правителството продължава да фалира БДЖ с поръчки , за които не плаща. Обяда кой ще го плати? Синдикатите си мислят, че ей така, ще натиснат правитеството с една стачка и то ще изтупа пари отнядъке, от Световната банка и т. н.
Така беше при комунизма. Държавата дотираше всичко. Куп производства работеха на загуба. Сегашното правителството е бетер комунизма - дори не ще да дотира, а
цитирай
2. tutankhamon661 - stoineff
22.11.2011 13:52
Не е приятно да те съкратят, но не съм сигурен, че има друг начин в случая.
Резервният вариант е фалит на БДЖ и пак хората са на улицата.
С тази разлика, че ще удари и всички останали.
цитирай
3. stoineff - Аз обичам
22.11.2011 13:56
стачките. Пък и съм сигурен, че не бива да се субсидират предприятия, макар и социално значими. Нека фалира БДЖ и то ще фалира не защото Б.Б е направил, или не конкретни реформи, а защото е държавно. Много нафта се точи бате.. :))) Много железо се краде... :))) Мнго кондуктори взимат стотинки и не давет билети :)))
цитирай
4. tutankhamon661 - 3. stoineff - Аз обичам
22.11.2011 14:17
stoineff написа:
стачките. Пък и съм сигурен, че не бива да се субсидират предприятия, макар и социално значими. Нека фалира БДЖ и то ще фалира не защото Б.Б е направил, или не конкретни реформи, а защото е държавно. Много нафта се точи бате.. :))) Много железо се краде... :))) Мнго кондуктори взимат стотинки и не давет билети :)))


Стар български обичай.
Оттук, оттам, важното е да се прибере нещо на аванта.
цитирай
5. hristo27 - Не искам да съм песимист, но едва ли ...
22.11.2011 15:16
Не искам да съм песимист, но едва ли на нещо гръцко ще заприлича работата в края на крайщата.
цитирай
6. анонимен - do prokuraturata
22.11.2011 22:23
rasledvaite vsi4ki transportni ministri i generalni direktori ot 1990godina nasam i bdj 6e e na pe4alba s miliqrdi
цитирай
7. zanzibar - Тая вече е стара стачка. Къде е следващата?
23.11.2011 11:13
цитирай
8. анонимен - Тренчев
23.11.2011 11:34
не се наяде. Толкова години само от нещастието на хората живее и още иска. А работа не върши. Вместо това сее интриги.
цитирай
9. zlatenfond - Нека се чуе гласа народен. Само да не ...
23.11.2011 12:03
Нека се чуе гласа народен. Само да не бяха толкова подкупни синдикатите. Работят по поръчка на който плати и това се знае от край време. В България няма истински синдикати. Обслужват само партийни интереси и хвърлят пясък в очите на хората. Важното е пачка да прибират.
цитирай
10. анонимен - reformite ne che sa nyjni ,daje prekaleno mnogo zakasniaxa
24.11.2011 22:13
predi 10-12 godini imax ychasta da rabotia v bdj postechenie na obstoiatelstvata preminash prez mnogo firmi takava shyrobadjanashtina niama nikade itolkova nenyjen personal na ;iasla; nesam vijdal.refornite daje zakasniaxa tvarde mnogo i tezi nikomy ne nyjni sindikati samo vzemat zakonno chlenski vnos i jiveiat na garba na vsichki kato karleji Podkrepiam s dvete rece tazi reforma no da se zavarti po gornite etaji. Tova ako e chastna firma dali shte e taka.........
цитирай
11. анонимен - sindikati na prokyror
24.11.2011 22:21
Trenchev zashto ne otidesh da stachkyvash na mineralen plaj Belovo kato sie tvoi
цитирай
12. анонимен - Кой ще уволни Владимир Владимиров
25.11.2011 13:04
Сегашният мениджърски екип е съставен от войнстващи дилетанти, които не могат да разделят три килограма сено на две магарета. Владимиров няма да може да намери работа в частна компания - там се търсят хора за реална работа. Ясно е, че трябва да има оптимизация, но пазарът на стоки и услуги трябва да бъде задържан. Железници има в цяла Европа, и то на ниво, а днес никой не строи шосейни магистрали.
цитирай
13. анонимен - За защитниците на железничарите
26.11.2011 00:12
анонимен написа:
Работниците в БДЖ ще стачкуват. Синдикатите радостно пърхат. Това е последното им убежище – след като “Нефтохим - Бургас” и БТК станаха частни компании, а “Кремиковци” фалира, не останаха големи синдикални организации у нас. В частните фирми синдикати не виреят. Собствениците ги купуват и уволняват, решават проблема с морков и тояга.
Но БДЖ е още държавно и още работи като при комунизма – играе социална роля и държавата налива пари в пробита каца. И при сегашното уж дясно правителство БДЖ има т. нар. поръчка за обществена услуга – превози по линии, по които валковете пътуват празни за 10-ина души. Но държавата не ще да ги закрие, защото било социално и ще има недоволство. И сегашното уж дясно правителство с такива поръчки на БДЖ генерира годишна загуба от няколко десетки милиони. Това впрочем е всяка година от 20 години насам. Сега Дянков вика – давам 100 пари за обществената услуга. Ама поддържането на тия линии струва 150 пари. Е, затова БДЖ е в непрекъснат фалит. Накрая кой ще плати разликата? Що премиерът не се изцепи за БДЖ, както за цената на тока? Отделно от некомпетентно ръководство БДЖ произвежда загуби и в други дейности. Дължи милиони на т. нар. ЖП инфраструктура (нея я отделиха от БДЖ). Сега например извадили стари руски локомотиви по линиите на новите “Сименс”, щото икономисват от поддръжката им. А старите харчат повече гориво – за милиони повече годишно. Трупа се дълг към доставчика на гориво, но проблемът е решен…
Синдикатите обвиняват Световната банка. В момента се готви заем, да се закрепи БДЖ, но Световната банка иска реформи, оптимизиране, да няма загуба. А от популизъм правителството продължава да фалира БДЖ с поръчки , за които не плаща. Обяда кой ще го плати? Синдикатите си мислят, че ей така, ще натиснат правитеството с една стачка и то ще изтупа пари отнядъке, от Световната банка и т. н.
Така беше при комунизма. Държавата дотираше всичко. Куп производства работеха на загуба. Сегашното правителството е бетер комунизма - дори не ще да дотира, а

цитирай
14. анонимен - Логичен край на БДЖ
26.11.2011 01:04
Началото на края на това БДЖ започна веднага след промените от 1989 г.Потъващия кораб напуснаха най-напред ръководителите от най-високо ниво,които още тогава са знаели как ще се развият нещата назад в годините.Но в страната ни винаги е имало мераклии за началници и колкото по-не разбират за какво става въпрос,толкова по-напористо атакуват високите постове.Така лека полека железницата се напълни с безхаберници по възловите места в поделения,дирекции,секции,депа и така нататък.Те, заедно със синдикатите правиха само едно-уреждаха свои близки и протежета на тихи и добре платени длъжности,а когато се налагаше да се правят съкращения си отиваха най-беззащитните,независимо от това до колко са специалисти и нужни на съответното работно место.Що се отнася до това, дали железниците трябва да бъдат държавни или частни,ще кажа,че държавни пътнически и товарни железопътни компании има в много развити западни държави,но,като знам отношението на българина към държавното считам ,че у нас те трябва да бъдат частни.А на обичаните от мен истински,обичащи железницата железничари,ще кажа:не вярвайте на затлъстелите синдикалисти,огледайте се и вижте къде работят синовете,дъщерите,зетьове,снахи и други техни близки и си задайте въпроса какво правят там.
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!