Постинг
27.02.2012 11:34 -
За или против тоталната забрана за цигарите
Тъй като съм бивш пушач (а както знаете няма по - голям моралист от превъзпитаната курва), се замислих вчера как бих реагирал на приетата пълна забрана за пушене на закрити обществени места. Дали това е демократично, дали правото ми на избор е спазено. От друга страна пушенето досега ми отнемаше правото да отведа детето си в завадение, в което се пуши. Както и да е. От 01 . 06 2012 г. забраната ще влезе в сила. вече няма да виждаме знака:
От друга страна пълната забрана за тютюнопушене е възможно да доведе до отлив от нощните заведения. Дали това ще задълбочи рецесията и ще продължи да вози България по пързалката надолу към задълбочаващата се криза. Предстои да видим. Принципно изпитвам леко злорадство, че докато пушех можех да се наслаждавам безпроблемно почти навсякъде - дори и в болниците се пушеше :)
От друга страна пълната забрана за тютюнопушене е възможно да доведе до отлив от нощните заведения. Дали това ще задълбочи рецесията и ще продължи да вози България по пързалката надолу към задълбочаващата се криза. Предстои да видим. Принципно изпитвам леко злорадство, че докато пушех можех да се наслаждавам безпроблемно почти навсякъде - дори и в болниците се пушеше :)
1.
анонимен -
ЗА! Пушач съм, обаче съм за пълната ...
27.02.2012 12:26
27.02.2012 12:26
ЗА! Пушач съм, обаче съм за пълната забрана за пушене в заведенията!!!
цитирайОнова, че истините са много и зависят от гледната точка, е празно философстване. Истината почти винаги е само една. Въпросът е дали ще погледнем достатъчно обективно, без да се влияем от личната ни изгода.
В случая обективността изисква да признаем следното:
Пушачите и непушачите са хора с равни права и съответно трябва да са еднакво доволни. Да забраниш пушенето навсякъде е все едно да го позволиш навсякъде. В двата случая едните и другите имат еднакво право да недоволстват - просто сменят местата си.
Изходът е само един: трябва да има заведения с пълна забрана, но и такива, в които е позволено. По този начин оставяш избор на всички и човек може сам да избира къде да отиде и с кого да бъде.
Абсолютно всяко различно мнение нарушава правата на една от двете групи.
Това е обективната гледна точка. Но както знаем, повечето хора мислят само за собствения си гъзец и грам не им пука за другите. "Каквото на мен ми изнася, това трябва да бъде" - ето я трагедията!
цитирайВ случая обективността изисква да признаем следното:
Пушачите и непушачите са хора с равни права и съответно трябва да са еднакво доволни. Да забраниш пушенето навсякъде е все едно да го позволиш навсякъде. В двата случая едните и другите имат еднакво право да недоволстват - просто сменят местата си.
Изходът е само един: трябва да има заведения с пълна забрана, но и такива, в които е позволено. По този начин оставяш избор на всички и човек може сам да избира къде да отиде и с кого да бъде.
Абсолютно всяко различно мнение нарушава правата на една от двете групи.
Това е обективната гледна точка. Но както знаем, повечето хора мислят само за собствения си гъзец и грам не им пука за другите. "Каквото на мен ми изнася, това трябва да бъде" - ето я трагедията!
3.
hristo27 -
Ще сядаме лятото по караваните, ...
27.02.2012 13:59
27.02.2012 13:59
Ще сядаме лятото по караваните, където на масите ще има пепелници.
цитирайАко ресторантът ти зависи само от пушенето - запали го!
цитирайСпоред мен трябва да се забрани. Така мисля.
цитирайПротив.
Не мога да си прекарам спокойно в заведение, в което не се пуши.
Споделям напълно мнението на Фараона.
цитирайНе мога да си прекарам спокойно в заведение, в което не се пуши.
Споделям напълно мнението на Фараона.
gocho52 написа:
Ако ресторантът ти зависи само от пушенето - запали го!
С коя кръчма започваме? Отдавна искам да стана пироман.
Според мен трябва да е напълно забранено. Тук причините са няколко - вреди на работещите в този тип заведения. Ако си непушач, и работиш на такова място, трябва да се примиряваш с това, че вътре се пуши.
Колкото до това, че заведенията ще фалират ако не се пуши, в едно от завиденията в които ходя често пушенето е забранено. Свободни места в него трудно се намират. Явно не пушенето е причина да бъде успешно едно заведение или не.
Колкото до това, че много често пушачите казват, като не ви харесва да се пуши не ходете, то не ходим:)
Колкото до това да има за пушачи или не, няма как да стане. Всички ще си избират да са за пушачи, и ползата от това никаква. Освен ако на пример за пушачи, се облагат с някаква такса, която да е 30-40% по висока от колкото за другите заведения.
Това е моето скромно мнение.
цитирайКолкото до това, че заведенията ще фалират ако не се пуши, в едно от завиденията в които ходя често пушенето е забранено. Свободни места в него трудно се намират. Явно не пушенето е причина да бъде успешно едно заведение или не.
Колкото до това, че много често пушачите казват, като не ви харесва да се пуши не ходете, то не ходим:)
Колкото до това да има за пушачи или не, няма как да стане. Всички ще си избират да са за пушачи, и ползата от това никаква. Освен ако на пример за пушачи, се облагат с някаква такса, която да е 30-40% по висока от колкото за другите заведения.
Това е моето скромно мнение.
Мечката играе според тоягата. Би трябвало, за да стане реалност тази идея, заведенията, които разрешават пушенето, да бъдат обложени с допълнителни такси. Защото наистина е отвратително да седнеш някъде на чашка и някой да ти пуфка пушек в лицето. По-демократично е да имаш избор. Щом искаш да се тровиш, трови се но на друго място; недей трови и другите около тебе!
Гадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
цитирайГадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
nosense написа:
Според мен трябва да е напълно забранено. Тук причините са няколко - вреди на работещите в този тип заведения. Ако си непушач, и работиш на такова място, трябва да се примиряваш с това, че вътре се пуши.
Колкото до това, че заведенията ще фалират ако не се пуши, в едно от завиденията в които ходя често пушенето е забранено. Свободни места в него трудно се намират. Явно не пушенето е причина да бъде успешно едно заведение или не.
Колкото до това, че много често пушачите казват, като не ви харесва да се пуши не ходете, то не ходим:)
Колкото до това да има за пушачи или не, няма как да стане. Всички ще си избират да са за пушачи, и ползата от това никаква. Освен ако на пример за пушачи, се облагат с някаква такса, която да е 30-40% по висока от колкото за другите заведения.
Това е моето скромно мнение.
Колкото до това, че заведенията ще фалират ако не се пуши, в едно от завиденията в които ходя често пушенето е забранено. Свободни места в него трудно се намират. Явно не пушенето е причина да бъде успешно едно заведение или не.
Колкото до това, че много често пушачите казват, като не ви харесва да се пуши не ходете, то не ходим:)
Колкото до това да има за пушачи или не, няма как да стане. Всички ще си избират да са за пушачи, и ползата от това никаква. Освен ако на пример за пушачи, се облагат с някаква такса, която да е 30-40% по висока от колкото за другите заведения.
Това е моето скромно мнение.
А защо ще избират да е за пушачи? Защото в противен случай губят клиентела. Значи явно е фактор.
Облагането с такса не е честно – няма равнопоставеност. Може да се измисли друго. Само желание трябва. Моето е всички да са доволни, но ако на непушачите не им пука за нашия комфорт, тогава на мен не ми пука за техния и никой няма право да се сърди. Стигаме до приказката “Каквото повикало, такова се обадило”.
По заведенията не само се пуши, но се и пие. Дай да забранил и алкохола! Защо и него ще разбереш в следващия ми коментар, който е към Raders
raders написа:
Мечката играе според тоягата. Би трябвало, за да стане реалност тази идея, заведенията, които разрешават пушенето, да бъдат обложени с допълнителни такси. Защото наистина е отвратително да седнеш някъде на чашка и някой да ти пуфка пушек в лицето. По-демократично е да имаш избор. Щом искаш да се тровиш, трови се но на друго място; недей трови и другите около тебе!
Гадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
Гадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
Много добре, че спомена чашката. Аз може да съм против алкохола. А сега, де?
Неговите жертви са в пъти повече – по пътищата, домашно насилие, даже и убийства. Познай защо? Алкохолът размътва мозъка, докато това не може да се каже за цигарите. При тях се говори за рак на белите дробове, който всъщност се среща по-често при непушачите и по-важните причини за него нямат нищо общо с никотина.
Сам казваш “отвратително”. Прави си, но точно толкова, колкото аз като казвам, че е е отвратително да се толерират едни групи хора за сметка на други.
Не е приятно да ти пречат по някакъв начин, нали? Защо тогава искаш да се прилага спрямо другите?
tutankhamon661 написа:
Много добре, че спомена чашката. Аз може да съм против алкохола. А сега, де?
Неговите жертви са в пъти повече – по пътищата, домашно насилие, даже и убийства. Познай защо? Алкохолът размътва мозъка, докато това не може да се каже за цигарите. При тях се говори за рак на белите дробове, който всъщност се среща по-често при непушачите и по-важните причини за него нямат нищо общо с никотина.
Сам казваш “отвратително”. Прави си, но точно толкова, колкото аз като казвам, че е е отвратително да се толерират едни групи хора за сметка на други.
Не е приятно да ти пречат по някакъв начин, нали? Защо тогава искаш да се прилага спрямо другите?
raders написа:
Мечката играе според тоягата. Би трябвало, за да стане реалност тази идея, заведенията, които разрешават пушенето, да бъдат обложени с допълнителни такси. Защото наистина е отвратително да седнеш някъде на чашка и някой да ти пуфка пушек в лицето. По-демократично е да имаш избор. Щом искаш да се тровиш, трови се но на друго място; недей трови и другите около тебе!
Гадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
Гадно е, че сега турците от Кърджалийско ще ревнат, защото това им е поминъкът. Ахмед Доган току виж вдигнал революция.
Много добре, че спомена чашката. Аз може да съм против алкохола. А сега, де?
Неговите жертви са в пъти повече – по пътищата, домашно насилие, даже и убийства. Познай защо? Алкохолът размътва мозъка, докато това не може да се каже за цигарите. При тях се говори за рак на белите дробове, който всъщност се среща по-често при непушачите и по-важните причини за него нямат нищо общо с никотина.
Сам казваш “отвратително”. Прави си, но точно толкова, колкото аз като казвам, че е е отвратително да се толерират едни групи хора за сметка на други.
Не е приятно да ти пречат по някакъв начин, нали? Защо тогава искаш да се прилага спрямо другите?
Споменах, че трябва да има заведения отделно за пушачи, за да могат спокойно да се тровят, без да пречат на другите :), ама не си забелязал. А чашката може да бъде кафе, айрян или някакъв друг шербет...
Значи, ще си правим частни клубове. Където ще се влиза с клубни карти и те няма да бъдат публични места. И там ще си пушим. Безконтролно и който каквото си носи.
цитирайХа-ха! Аблсолютен трезвеник, значи.
Споко, ще дойде време да забранят и нещо, което обичаш.
След цигарите идва ред на алкохола. После автомобилите и други стоки, които цапат атмосфера и почва като дезодорантите например. И на края стигаме до солта и захарта, на които съвсем случайно им викат "бялата смърт".
А ако е вярно, че хлябът е основната причина за развалените зъби, тогава вече не ми се мисли!
цитирайСпоко, ще дойде време да забранят и нещо, което обичаш.
След цигарите идва ред на алкохола. После автомобилите и други стоки, които цапат атмосфера и почва като дезодорантите например. И на края стигаме до солта и захарта, на които съвсем случайно им викат "бялата смърт".
А ако е вярно, че хлябът е основната причина за развалените зъби, тогава вече не ми се мисли!
Близо 20 г. пуших. А докато работих по разните му бургаски медии съм стигал до 3 кутии на ден. Вече 7 г. не пуша, защото само цигарите (и на жена ми) изяждаха по 1/4 от месечния ни бюджет. Сега това прави по 600 лв. на месец - как е, а? Другата причина е, че имам син и не искам да го тровя още от дете. А ако не знаете - примера на родителите е най-важен. Има и други причини, но са по-маловажни.
Сега за твърденията на видния представител на ХVІІІ-тата династия. Този път не си прав пич. Ако има избор повечето заведения (може би почти 90%) ще изберат да се пуши - защо ли? Ми основната клиентела е млади хора, а те масово пушат - защото е гъзария, щото не им пука, щото са млади и щото така! Имам приятел със заведение - постоянно е фул с уч-ци и познай дали някой не пуши? Дори момичетата повече от момчетата.
И пушачи и непушачи НЕ са с равни права, защото когато стоя до теб и не пуша не ти вредя, но ако кадиш до 5 г. ми син, а? Същото е като да си болен от СПИН и да искаш да правиш секс с всички без презерватив - не всички ще се заразят, но....
Ако искаш да вредиш на теб и на семейството си го прави в къщи - избора е твой, но щом застрашаваш живота и здравето на другите - ще се ограничаваш. Ето тука е и разликата с пиенето - то също те убива, дори по-гадно, но докато льокаш поредната гроздова просто даваш лош пример - аз твоята цироза не мога да я взема.
А истината НИКОГА не е една.
цитирайСега за твърденията на видния представител на ХVІІІ-тата династия. Този път не си прав пич. Ако има избор повечето заведения (може би почти 90%) ще изберат да се пуши - защо ли? Ми основната клиентела е млади хора, а те масово пушат - защото е гъзария, щото не им пука, щото са млади и щото така! Имам приятел със заведение - постоянно е фул с уч-ци и познай дали някой не пуши? Дори момичетата повече от момчетата.
И пушачи и непушачи НЕ са с равни права, защото когато стоя до теб и не пуша не ти вредя, но ако кадиш до 5 г. ми син, а? Същото е като да си болен от СПИН и да искаш да правиш секс с всички без презерватив - не всички ще се заразят, но....
Ако искаш да вредиш на теб и на семейството си го прави в къщи - избора е твой, но щом застрашаваш живота и здравето на другите - ще се ограничаваш. Ето тука е и разликата с пиенето - то също те убива, дори по-гадно, но докато льокаш поредната гроздова просто даваш лош пример - аз твоята цироза не мога да я взема.
А истината НИКОГА не е една.
За парите съм съгласен - това е всъщност, което и мен ме дразни.
За останалото никога няма да се разберем, ако разглеждаме всяка ситуация сама по себе си.
Аз не мога да поема цирозата на пиещия, но неговата жена може да поеме юмруците му - доста често явление, особено в България. Ти вероятно си знаеш мярката, обаче половината в заведението ще се натряскат и сещаш ли се какво ще става по N-броя къщи, докато гушкаш съпругата си? И понеже не може на едни да се дава, а на други не, значи трябва глобално решение.
Ще кажеш "К'во ти пука". Ами пука ми, защото имам доста познати, които са патили по тази линия. Tакъв човек съм - съчувствам.
Въобще започнем ли да си играем на забрани, аз също мога да измисля доста неща, които уж бъркат в здравето ми. Като започнем от съвсем реалното замърсяване на околната среда примерно от автомобилите и стигнем до това, че случаен пияница на улицата влияе подтискащо на настроението ми. Не се смей, защото в моите очи сръднята на непушачите е глезотия. Не го споменавам често, понеже и те са хора, т.е. имат право на мнение - нещо, с което съвсем несправедливо не ми отвръщат.
За Истината вече казах мнението си. Cега няма да споря, защото тя е обект на много философстване. Едва ли искаш точно това. Както и аз.
цитирайЗа останалото никога няма да се разберем, ако разглеждаме всяка ситуация сама по себе си.
Аз не мога да поема цирозата на пиещия, но неговата жена може да поеме юмруците му - доста често явление, особено в България. Ти вероятно си знаеш мярката, обаче половината в заведението ще се натряскат и сещаш ли се какво ще става по N-броя къщи, докато гушкаш съпругата си? И понеже не може на едни да се дава, а на други не, значи трябва глобално решение.
Ще кажеш "К'во ти пука". Ами пука ми, защото имам доста познати, които са патили по тази линия. Tакъв човек съм - съчувствам.
Въобще започнем ли да си играем на забрани, аз също мога да измисля доста неща, които уж бъркат в здравето ми. Като започнем от съвсем реалното замърсяване на околната среда примерно от автомобилите и стигнем до това, че случаен пияница на улицата влияе подтискащо на настроението ми. Не се смей, защото в моите очи сръднята на непушачите е глезотия. Не го споменавам често, понеже и те са хора, т.е. имат право на мнение - нещо, с което съвсем несправедливо не ми отвръщат.
За Истината вече казах мнението си. Cега няма да споря, защото тя е обект на много философстване. Едва ли искаш точно това. Както и аз.
Смятам, че това е издивателство над пушачите. В Лондон не се пуши по заведенията, затова пък всеки пушач вървеше с цигара в уста по улиците...
muerte - Какво ще прави 5 годишният ти син в залата за пушачи, че да му кади който и да било? Пиячите са в пъти по-гадни от пушачите: крещят ти на главата, досаждат ти, падат, лигавят се, качват се по колите си и убиват хора... Далеч по-добре е да се възложат забрани и ограничения върху алкохола...
цитирайmuerte - Какво ще прави 5 годишният ти син в залата за пушачи, че да му кади който и да било? Пиячите са в пъти по-гадни от пушачите: крещят ти на главата, досаждат ти, падат, лигавят се, качват се по колите си и убиват хора... Далеч по-добре е да се възложат забрани и ограничения върху алкохола...
kass написа:
Смятам, че това е издивателство над пушачите. В Лондон не се пуши по заведенията, затова пък всеки пушач вървеше с цигара в уста по улиците...
muerte - Какво ще прави 5 годишният ти син в залата за пушачи, че да му кади който и да било? Пиячите са в пъти по-гадни от пушачите: крещят ти на главата, досаждат ти, падат, лигавят се, качват се по колите си и убиват хора... Далеч по-добре е да се възложат забрани и ограничения върху алкохола...
muerte - Какво ще прави 5 годишният ти син в залата за пушачи, че да му кади който и да било? Пиячите са в пъти по-гадни от пушачите: крещят ти на главата, досаждат ти, падат, лигавят се, качват се по колите си и убиват хора... Далеч по-добре е да се възложат забрани и ограничения върху алкохола...
Мила, Kass! Казвал ли съм ти колко много те уважавам?
Ако не съм, сега го казвам.
мисля, че никой не е бил против да има зала за пушачи и непушачи, добра аспирация, недопускане на лица под 18 години в залата за пушачи и т.н... Сега пък и това пречило на непушачите се оказва, а на мен как ми пречат пиячите ако знаят... Но по-добре да не захващам темата за пиянството на един народ...
цитирайТака се ражда истината, а не с лични нападки, както не веднъж съм отбелязвал.
Фараоне пиенето е съвсем друга бира дето се вика. Примера с пребитите съпруги не е удачен. Мъж който пребива жена си винаги ще си намери причина за това. Пиенето не е причината за боя - причината е в самия човек, но и това е друга тема. А съчувствието ти няма да промени нито пиещия, нито пушещия.
Касс - говорехме за случая, в който ЦЯЛОТО заведение е за пушачи. Ти имаш ли деца? Ако да, пушиш ли в тяхно присъствие - сигурно да. Ами това си е твой избор, въпреки, че НЕ ТРЯБВА да го правиш. Ако закона наистина иска да предпази хората трябва да се санкционират родителите, които обгазяват децата си. Защото децата НЯМАТ избор. Докато пушачите имат - ще пушат навън. Никой не забранява тотално пушенето, нали? Забраняват се на ЗАКРИТИ ОБЩЕСТВЕНИ места. Е какъв е проблема ви тогава?
Като сравнително млад татко, въпреки годините ми, съм пряк свидетел на милата българска картинка - ДЕТСКИ център, в който залата за родители непушачи е от 1 (една!!!) маса, а останалите 10 са за пушачи. И цялата тая зала за пушачи с "прекрасна" вентилация е пълна с бебешки колички и топуркащи дечица, докато майките им сладко дърпат поредния фас, защото "не можели" да ги откажат.
Вижте хора, не оправдавайте липсата си на воля да предпазите децата и себе си с празни софистики. Проблема на пушенето като наркомания е най-вече психологичен, т. е. в главата ви. Просто не искате да направите нужното усилие. Всичко друго са оправдания.
Не ви осъждам защото сте пушачи, а за това, че не осъзнавате какво причинявате на околните. И влиянието не се ограничава само до пасивното пушене. Как отговаряте на въпроса: "Тате, вуйчо не знае ли, че да пушиш е вредно? Защо пуши тогава?"
цитирайФараоне пиенето е съвсем друга бира дето се вика. Примера с пребитите съпруги не е удачен. Мъж който пребива жена си винаги ще си намери причина за това. Пиенето не е причината за боя - причината е в самия човек, но и това е друга тема. А съчувствието ти няма да промени нито пиещия, нито пушещия.
Касс - говорехме за случая, в който ЦЯЛОТО заведение е за пушачи. Ти имаш ли деца? Ако да, пушиш ли в тяхно присъствие - сигурно да. Ами това си е твой избор, въпреки, че НЕ ТРЯБВА да го правиш. Ако закона наистина иска да предпази хората трябва да се санкционират родителите, които обгазяват децата си. Защото децата НЯМАТ избор. Докато пушачите имат - ще пушат навън. Никой не забранява тотално пушенето, нали? Забраняват се на ЗАКРИТИ ОБЩЕСТВЕНИ места. Е какъв е проблема ви тогава?
Като сравнително млад татко, въпреки годините ми, съм пряк свидетел на милата българска картинка - ДЕТСКИ център, в който залата за родители непушачи е от 1 (една!!!) маса, а останалите 10 са за пушачи. И цялата тая зала за пушачи с "прекрасна" вентилация е пълна с бебешки колички и топуркащи дечица, докато майките им сладко дърпат поредния фас, защото "не можели" да ги откажат.
Вижте хора, не оправдавайте липсата си на воля да предпазите децата и себе си с празни софистики. Проблема на пушенето като наркомания е най-вече психологичен, т. е. в главата ви. Просто не искате да направите нужното усилие. Всичко друго са оправдания.
Не ви осъждам защото сте пушачи, а за това, че не осъзнавате какво причинявате на околните. И влиянието не се ограничава само до пасивното пушене. Как отговаряте на въпроса: "Тате, вуйчо не знае ли, че да пушиш е вредно? Защо пуши тогава?"
Имам дете и съм пушач. Вкъщи не пуша, излизам навън. Случвало се е синът ми да присъства в компания на пушачи. Дори на активен пушач от 20 години белият му дроб се изчиства и възстановява след като откаже цигарите, защото както знаеш е единственият орган, който има това свойство. И все пак, аз съм съгласна с теб, че трябва пушачите да се съобразяват с непушачите, но това което лично мен ме дразни е, че българина има голям проблем с алкохола. Масово. Вредите върху обществото са в пъти по-големи, но мерки никакви не се взимат. Случвало ми се е лекар лъхащ на алкохол да преглежда синът ми, за катастрофите да говорим ли? онзи ден четох как сбарали съдии и прокурори да фиркат от обяд, нещо да кажеш... можеш ли да разчиташ на човек, който ходи махмурлия на работа, който на обяд е изврънкал две големи... Няма смисъл да изброявам повече, нито за примера който се дава на младите, нито за отговорността... Ок, ще забранят пушенето на закрито, но това едва ли ще направи българина по-здрав, по-приветлив и по-европеец...
цитирай
22.
анонимен -
Извинявай
28.02.2012 11:16
28.02.2012 11:16
за оф топика по темата ти, но тъй като вече спирам да пиша за около месец, бих искала да дам линк при теб към този постинг:
http://pevetsa.blog.bg/politika/2012/02/28/priiateli-nujdaia-se-ot-vashata-pomosht.911501
Нека помогнем!
цитирайhttp://pevetsa.blog.bg/politika/2012/02/28/priiateli-nujdaia-se-ot-vashata-pomosht.911501
Нека помогнем!
23.
анонимен -
Не бъдете глупави.
28.02.2012 11:50
28.02.2012 11:50
На някой да му прави впечатление че откакто се заговори за забрана на тютюно пушенето,навсякаде се рекламират лекарства???Лекарствата убиват и е доказано.Тютюнопушенето не убива.Тютюна е билка която помага за въстановяването на нервната система.Пушач съм но от цигарите преди време и сегашните има балкан разлика.
Така че аз съм против забраната.А относно заведенията нека да ги разделят,така и двете страни ще са доволни.Но за пълна забрана, аз като пуша не съм ли човек.Имам нужда пуша,другите нямат не пушат.Но не желая да пия лекарства за нервите,паля си цигара.
цитирайТака че аз съм против забраната.А относно заведенията нека да ги разделят,така и двете страни ще са доволни.Но за пълна забрана, аз като пуша не съм ли човек.Имам нужда пуша,другите нямат не пушат.Но не желая да пия лекарства за нервите,паля си цигара.
24.
mitternacht -
...
28.02.2012 11:58
28.02.2012 11:58
приблизителен цитат- ако забраната доведе до отлив на клиентела от нощните заведения- ами в такъв случай НЯМА ДА ИМА забрана :) Който плаща, той поръчва музиката.
цитирай
25.
анонимен -
не разбирам и туй-то
28.02.2012 12:26
28.02.2012 12:26
На едните им пречат другите,а на тях пък-те!Какъв е тоя егоизъм,какви са тия претенции!?В едно заведение, като му сложат табелата "Клуб за пушачи",и нещата си отиват на мястото!Вярно е,че някои ще искат да си водят децата там,щото никой не може да им го ЗАБРАНИ,но това ще е техен избор и проблем!А що се отнася до вредата от тютюнопушенето,ще припомня Парацелз:Всяко нещо е лекарство,всяко нещо е отрова-зависи от дозата!И от жената,естествено!:)
цитирайСтара максима гласи ,че не може защитавайки своите права да нарушаваш правата другиму!Така че нека заведенията бъдат разделени за пушачи и непушачи и всеки да си решава сам .А в административни сгради,болници,училища и др.подобни нормално е да бъде абсолютно забранено.
цитирайме налягат по темата.
Първо, мисля че е безспорно недемократично да се налага такава пълна забрана за пушене в закрити помещения. Собствениците на заведения сами би трябвало да определят ще се пуши или не. Съответно клиента има правото на избор да влезе или не. Останалото си е ограничаване на права.
Второ, бих се примирил с отнетото ми право да пия кафе в заведение и да си пуша, ако бях сигурен, че това е ПОРЕДНАТА решителна крачка в глобалната борба против цигарите. Само че има едно НО и то е свързано с това, че е абсурдно за мен да забраняваме пушенето в кафенетата, докато децата ни спокойно си пушат пред вратите на училищата (е вярно, че то си е отвън на теферич...НО)
Та мисълта ми е, че ние правим непремерен скок в тази борба пропускайки важни стъпки преди да стигнем до кафенетата, а дали няма да паднем накриво след скока:)
цитирайПърво, мисля че е безспорно недемократично да се налага такава пълна забрана за пушене в закрити помещения. Собствениците на заведения сами би трябвало да определят ще се пуши или не. Съответно клиента има правото на избор да влезе или не. Останалото си е ограничаване на права.
Второ, бих се примирил с отнетото ми право да пия кафе в заведение и да си пуша, ако бях сигурен, че това е ПОРЕДНАТА решителна крачка в глобалната борба против цигарите. Само че има едно НО и то е свързано с това, че е абсурдно за мен да забраняваме пушенето в кафенетата, докато децата ни спокойно си пушат пред вратите на училищата (е вярно, че то си е отвън на теферич...НО)
Та мисълта ми е, че ние правим непремерен скок в тази борба пропускайки важни стъпки преди да стигнем до кафенетата, а дали няма да паднем накриво след скока:)
пушенето там , където съм аз.
цитирайОсвен алкохола има още много примери, които са добри, ама едва ли ще усетиш връзката, тъй като делиш “на парче”.
За gsm-те какво ще кажеш? Те са причина за много повече болести, отколкото цигарите. Тук вече не можеш да ми отвърнеш “няма как да ти взема язвата”, защото облъчването е факт. То е добавка към всички жици около нас, които създават такава среда, че цигарите са значително по-малък проблем. Въпреки това дали някой непушач ще се откаже от слушалката, за да не ме облъчва? Не. Ама и на мобилните ще им дойде редът. Помни ми думата!
Просто нема да стане – на мен да забраняват туй-онуй, а когато аз изтъкна моите изисквания, веднага излизар, че “то е друго”. Дали дадено действие/предмет ми пречи, решавам аз еднолично. Не държава и не общество.
Всеки човек държи на нещо, с което пречи на другите. Естеството му няма значение – важен е само фактът, че бърка в здравето на околните. И не е нужно да го признаваш или разбираш.
Само почакай! Това е едва началото на серия от забрани. Някои от тях ще те учудят, но става ли дума за сръдня и караници, хората са много изобретателни.
Да вметна за алкохола. Ти допусна сериозна грешка, защото има хора, които бият жените си само когато са пияни. През останалото време са душици. Толкова са много, че със сигурност познаваш някой от сорта. Те определено няма да намерят друга причина за домашно насилие, тъй като “на трезва глава” гледат жена си в очите. При забрана на алкохола съпругите им ще се родят.
цитирайЗа gsm-те какво ще кажеш? Те са причина за много повече болести, отколкото цигарите. Тук вече не можеш да ми отвърнеш “няма как да ти взема язвата”, защото облъчването е факт. То е добавка към всички жици около нас, които създават такава среда, че цигарите са значително по-малък проблем. Въпреки това дали някой непушач ще се откаже от слушалката, за да не ме облъчва? Не. Ама и на мобилните ще им дойде редът. Помни ми думата!
Просто нема да стане – на мен да забраняват туй-онуй, а когато аз изтъкна моите изисквания, веднага излизар, че “то е друго”. Дали дадено действие/предмет ми пречи, решавам аз еднолично. Не държава и не общество.
Всеки човек държи на нещо, с което пречи на другите. Естеството му няма значение – важен е само фактът, че бърка в здравето на околните. И не е нужно да го признаваш или разбираш.
Само почакай! Това е едва началото на серия от забрани. Някои от тях ще те учудят, но става ли дума за сръдня и караници, хората са много изобретателни.
Да вметна за алкохола. Ти допусна сериозна грешка, защото има хора, които бият жените си само когато са пияни. През останалото време са душици. Толкова са много, че със сигурност познаваш някой от сорта. Те определено няма да намерят друга причина за домашно насилие, тъй като “на трезва глава” гледат жена си в очите. При забрана на алкохола съпругите им ще се родят.
30.
анонимен -
Така се ражда истината, а не с лични ...
25.05.2012 13:13
25.05.2012 13:13
muerte написа:
Така се ражда истината, а не с лични нападки, както не веднъж съм отбелязвал.
Фараоне пиенето е съвсем друга бира дето се вика. Примера с пребитите съпруги не е удачен. Мъж който пребива жена си винаги ще си намери причина за това. Пиенето не е причината за боя - причината е в самия човек, но и това е друга тема. А съчувствието ти няма да промени нито пиещия, нито пушещия.
Касс - говорехме за случая, в който ЦЯЛОТО заведение е за пушачи. Ти имаш ли деца? Ако да, пушиш ли в тяхно присъствие - сигурно да. Ами това си е твой избор, въпреки, че НЕ ТРЯБВА да го правиш. Ако закона наистина иска да предпази хората трябва да се санкционират родителите, които обгазяват децата си. Защото децата НЯМАТ избор. Докато пушачите имат - ще пушат навън. Никой не забранява тотално пушенето, нали? Забраняват се на ЗАКРИТИ ОБЩЕСТВЕНИ места. Е какъв е проблема ви тогава?
Като сравнително млад татко, въпреки годините ми, съм пряк свидетел на милата българска картинка - ДЕТСКИ център, в който залата за родители непушачи е от 1 (една!!!) маса, а останалите 10 са за пушачи. И цялата тая зала за пушачи с "прекрасна" вентилация е пълна с бебешки колички и топуркащи дечица, докато майките им сладко дърпат поредния фас, защото "не можели" да ги откажат.
Вижте хора, не оправдавайте липсата си на воля да предпазите децата и себе си с празни софистики. Проблема на пушенето като наркомания е най-вече психологичен, т. е. в главата ви. Просто не искате да направите нужното усилие. Всичко друго са оправдания.
Не ви осъждам защото сте пушачи, а за това, че не осъзнавате какво причинявате на околните. И влиянието не се ограничава само до пасивното пушене. Как отговаряте на въпроса: "Тате, вуйчо не знае ли, че да пушиш е вредно? Защо пуши тогава?"
Фараоне пиенето е съвсем друга бира дето се вика. Примера с пребитите съпруги не е удачен. Мъж който пребива жена си винаги ще си намери причина за това. Пиенето не е причината за боя - причината е в самия човек, но и това е друга тема. А съчувствието ти няма да промени нито пиещия, нито пушещия.
Касс - говорехме за случая, в който ЦЯЛОТО заведение е за пушачи. Ти имаш ли деца? Ако да, пушиш ли в тяхно присъствие - сигурно да. Ами това си е твой избор, въпреки, че НЕ ТРЯБВА да го правиш. Ако закона наистина иска да предпази хората трябва да се санкционират родителите, които обгазяват децата си. Защото децата НЯМАТ избор. Докато пушачите имат - ще пушат навън. Никой не забранява тотално пушенето, нали? Забраняват се на ЗАКРИТИ ОБЩЕСТВЕНИ места. Е какъв е проблема ви тогава?
Като сравнително млад татко, въпреки годините ми, съм пряк свидетел на милата българска картинка - ДЕТСКИ център, в който залата за родители непушачи е от 1 (една!!!) маса, а останалите 10 са за пушачи. И цялата тая зала за пушачи с "прекрасна" вентилация е пълна с бебешки колички и топуркащи дечица, докато майките им сладко дърпат поредния фас, защото "не можели" да ги откажат.
Вижте хора, не оправдавайте липсата си на воля да предпазите децата и себе си с празни софистики. Проблема на пушенето като наркомания е най-вече психологичен, т. е. в главата ви. Просто не искате да направите нужното усилие. Всичко друго са оправдания.
Не ви осъждам защото сте пушачи, а за това, че не осъзнавате какво причинявате на околните. И влиянието не се ограничава само до пасивното пушене. Как отговаряте на въпроса: "Тате, вуйчо не знае ли, че да пушиш е вредно? Защо пуши тогава?"
Ами сега това заведение с 10-те маси за пушачи ще стои празно. Няма да има пушещи, няма да има колички, няма да топуркат крачета, а пък собственикът ще фалира, а на улицата ще останат няколко безработни. Голяма полза за обществото
31.
анонимен -
tutankhamon661 - stoineff
31.05.2012 23:40
31.05.2012 23:40
tutankhamon661 - stoineff, това обаче няма как да стане. Всеки ще предпочете заведение за пушещи. Нали се сещаш,че в компания 10 човека, двама ако не пушат кво правим? Те ще се съобраьзят с пушачите и ще идат в кафе за пушачи. Нима ще се разделиш с приятелите си кво? Ще си подибраме приятели по това колко пушат, пият или нещо друго? Тъпо е това и на практика супер неосъществимо.
цитирайТърсене
Блогрол
1. Лунната диета 2023
2. 90 дневна диета
3. Всичко за билките
4. Пловдив Спорт
5. Тутанкамон
6. Изработка на лого
7. Кето диета
8. Борбата
9. Порше новини
10. Диета при подагра
11. Графен
12. Интервю
13. Топлоизолация (Външна изолация)
14. Въпроси за акумулатора
15. Зелен чай за отслабване
16. Хранителин режим за отслабване
17. Диета на Дюкан
18. ChatGPT
19. Сваляне на високо кръвно за 5 минути
20. Какъв магнезий да си купя?
21. Евлоги и Христо Георгиеви
22. Бял трън
23. Диетичен козунак
24. Чай от шипка
25. сваляне на високо кръвно за 5 минути
26. Разделно хранене
27. Диети при камъни в жлъчката
28. Билките
29. Диетата на Ваня Червенкова
30. Оземпик
2. 90 дневна диета
3. Всичко за билките
4. Пловдив Спорт
5. Тутанкамон
6. Изработка на лого
7. Кето диета
8. Борбата
9. Порше новини
10. Диета при подагра
11. Графен
12. Интервю
13. Топлоизолация (Външна изолация)
14. Въпроси за акумулатора
15. Зелен чай за отслабване
16. Хранителин режим за отслабване
17. Диета на Дюкан
18. ChatGPT
19. Сваляне на високо кръвно за 5 минути
20. Какъв магнезий да си купя?
21. Евлоги и Христо Георгиеви
22. Бял трън
23. Диетичен козунак
24. Чай от шипка
25. сваляне на високо кръвно за 5 минути
26. Разделно хранене
27. Диети при камъни в жлъчката
28. Билките
29. Диетата на Ваня Червенкова
30. Оземпик