Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: stoineff
Категория: Спорт
Прочетен: 5400006
Постинги: 594
Коментари: 8145
Гласове: 13845
Постинг
26.07.2011 09:38 - Как да променим света
Автор: stoineff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9363 Коментари: 14 Гласове:
51


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

 "Когато бях млад и свободен и въображението ми не знаеше граници, мечтаех да променя света. Като започнах да остарявам и помъдрявам, открих, че светът няма да се промени, така че поукротих стремежите си и реших да променя само страната, в която живеех.
Но и тя изглеждаше непоклатима.
В залеза на моя Живот, в последен отчаян опит се залових да променя поне моето семейство, най-близките ми, но уви, те не искаха и да чуят.

Сега, когато лежа на смъртния си одър, внезапно прозрях: ако най-напред бях променил себе си, тогава, чрез моя собствен пример щях да променя семейството си.
Вдъхновен и насърчен от моите близки, щях да мога да направя и страната си по-добра, а кой знае, може би дори щях да успея да променя света."

Две неща ми трябват на земята -
те са любовта и свободата.
Жертвал бих живота безвъзвратно за любов,
любовта да дам за свободата, съм готов.
/Ш. Петьофи/


1. Промяна

“Бъдете промяната, която искате да видите в света.”

“Като човешки същества, нашето величие е не толкова в това да можем да съградим света отново – това е мит на атомната ера, – колкото в това, да можем да изградим отново себе си.”

2. Контрол

“Никой не може да ме нарани (обиди) без моето разрешение.”

3. Прошка

“Слабите не могат никога да простят. Прошката е качество на силните.”

“Принципът „Око за око“ може само да доведе до пълното ослепяване на целия свят.”

4. Действие

“Един грам практика струва повече от цял тон с проповеди.”

5. Сегашният момент

“Не искам да предвиждам бъдещето. Загрижен съм само за настоящето. Бог не ми е дал контрол върху следващия момент.”

6. Всеки е човешко същество

“Аз съм обикновен човек склонен към грешки, както всеки друг смъртен. В същото време признавам, че имам смирението да изповядам грешките си и да преразгледам постъпките си.”

“Неразумно е да бъдеш прекалено сигурен в мъдростта на един човек. Здравословно е да си напомняш, че и най-силния може да прояви слабост, както и най-мъдрия може да сгреши.”

7. Постоянство

“Първо те игнорират, после ти се присмиват, после се борят срещу теб и после ти побеждаваш.”

8. Доброта

“Аз виждам само добрите качества у хората. Тъй като самият аз не съм безупречен, не бих си позволил да изпитвам недостатъците на другите.”

“Човек е толкова велик, колкото е работил за добруването на своя ближен.”

“Предполагам, че някога лидерството е означавало мускули, но днес то означава да можеш да се разбираш с хората.”

9. Щастие

“Щастието е тогава, когато това, което мислиш, това, което казваш и това, което правиш, са в хармония.”

“Винаги се стремете към пълна хармония на мисли, думи и действия. Винаги се стремете към изчистване на мислите си и всичко останало ще бъде добре.”

10. Развитие

“Постоянното развитие е природен закон и този, който постоянно се опитва да поддържа своите догми, за да изглежда последователен, изпада в затруднено положение.”

Десетте принципа са цитати от Матхатма Ганди източник





Гласувай:
51



1. tutankhamon661 - stoineff
26.07.2011 10:16
1,2 и 4 са ми любими.
цитирай
2. stoineff - tutankhamon661
26.07.2011 10:35
Аз ги харесвам всичките. Има доста истина в тях.
цитирай
3. ckarlet - Ако можехме поне една част от мъд...
26.07.2011 10:42
Ако можехме поне една част от мъдростите да спазваме, със сигурност бихме имали шанса да променим света:)
Поздрави!
цитирай
4. pevetsa - Нека променим света, като проме...
26.07.2011 13:31
Нека променим света, като променяме себе си, ден след ден, към ДОБРО!
цитирай
5. tsenn - :)
26.07.2011 14:16
с благодарност за този постинг!
цитирай
6. анонимен - Glymour ismosal
26.07.2011 15:24
Постът не е лош, въпреки че няма нито една собствена мисъл, а само стъкмистика.
Но какво ли друго да се очаква от човек, който смята че клеопатрасвищовска пише поезия. Трябва нито един стих друг да не си прочел през живота си, за да смяташ, че бръщолевениците на клеопатра без ритъм и без стил имат нещо общо с поетичното слово. Какво да се прави - пернишки поетичен вкус.
цитирай
7. sestra - Не може да бъде по-точно казано.
26.07.2011 15:27
След всички ненужни нападения следват дълги и сложни отбрани и изтощение, когато знаем, че в търпението е цялата ни сила. И аз благодаря.
цитирай
8. didobs - .....
26.07.2011 16:19
Хареса ми, има доста добре казани истини :)
цитирай
9. zelas - решенията са нашите проблеми
26.07.2011 16:39
Желанието за промяна е проблемът, дали тя ще бъде лична промяна или обществена, всяко действие насочено към промяна създава повече проблеми, защото промяната е решение на определен проблем, а решенията са нашите проблеми. За да сте в мир със себе си и света, не трябва да правите нищо, не променяйте нищо.

За онаглеждаване, вижте гениялния филм на Доньо Донев, българин, не индиец.
http://www.youtube.com/watch?v=x5Su-8BNWXI
цитирай
10. lidislidis - Докато позволяваш анонимност с интриги и агресия дори в блога си
26.07.2011 17:06
не се заблуждавай, че ще промениш света. Искам да попитам за анонимният коментар 25 в предния ти постинг. Твоят отговор към коментарите ми там ли е, или целиш да покажеш нивото на приятелите ти?
Човек трябва да промени себе си и да не става проводник на долни интриги , пък тогава теоритично да занимава аудиторията с мненията си за промяна на света.
цитирай
11. greatman - !
26.07.2011 21:33
Хубаво е повече хора да се замислят над тези неща.
цитирай
12. stoineff - lidislidis
27.07.2011 19:05
Анонимните, затова са анонимни - защото са безлични. Дори не си прав труда да ги трия. Нищо лично срещу теб и - НЕ не съм писал отговор 25 в предишния постинг под нивото ми е да пиша анонимни клевети ..., който го прави е жалък и не заслужава нито внимание нито уважение...
цитирай
13. tettibilove98 - Някога ще стане
27.07.2011 22:36
Ние обичаме България ,а не държавата и управляващите и чрез любовта си можем да постигнем нашата свобода за решение и за постигане на нещо , да променим света
цитирай
14. aida - Прекрасен постинг ......
27.07.2011 23:05
Красиво изказани притчи, а това е повече от самата ИСТИНА, защото "нашият живот е истина".
Поздрав за теб stoineff :)
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!