Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: stoineff
Категория: Спорт
Прочетен: 5380579
Постинги: 593
Коментари: 8144
Гласове: 13842
Постинг
13.07.2011 09:21 - ИТ не осъзнава навлизането на потребителските технологии в бизнеса
Автор: stoineff Категория: Технологии   
Прочетен: 4605 Коментари: 7 Гласове:
18

Последна промяна: 13.07.2011 14:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 imageВсе повече хора носят собствените си таблети и смартфони на работа, като ИТ отделите реагират бавно по отношение на поддръжката им и дори не осъзнават тази тенденция, става ясно от доклад, финансиран от Unisys и подготвен от изследователската компания IDC.

В проучването участват над 2600 ИТ специалисти и 550 ИТ администратори от девет страни. Резултатите показват, че ИТ администраторите не знаят колко човека използват собствени устройства на работа и до каква степен влизат през тях в корпоративни приложения.

Мнозинството (87%) от ИТ директорите посочват, че служителите им имат служебни смартфони и други мобилни устройства и компанията им покрива разходите, свързани с тях. Въпреки това повече от половината служители с iPhone, Android и iPad казват, че те сами са си ги купили, става ясно от проучването.

„Компаниите мислят, че контролират тези устройства, но всъщност те контролират само малка част от инфраструктурата си, като значителен брой служители излизат от мрежата и използват свои технологии“, обясняват от IDC.

Използването на лични устройства за служебни цели се е увеличило в сравнение с миналата година. От IDC отбелязват, че 40,7% от PC-тата, смартфоните и таблетите, които хората използват за достъп до бизнес приложения, са техни собствени. Процентът за миналата година е 30,7. Почти 10% от анкетираните през 2011г. посочват, че използват личния си таблет на работа.

Изглежда, че ИТ отделите не си дават сметка колко широко разпростанени са устройства като смартфони и таблети, които се използват за достъп до корпоративни приложения. ИТ директорите посочват, че мислят, че 34% от персонала използва смартфон, за да работи с бизнес приложенията. Служителите, които казват, че използват смартфон, служебен или личен, за работа, са 69%. 

ИТ отделите не смятат да предприемат стъпки към поддържане на мобилните устройства. Мнозинството  от участниците в проучването (76%) посочват, че не смятат в следващите 12 месеца да модифицират вътрешните бизнес приложения за таблети и смартфони. Още по-голяма част от тях – 89%, не смятат да приспособяват насочените към клиенти приложения към таблети и телефони.

„Навлизането на потребителските технологии в бизнеса се случва без значение дали ИТ подкрепя  това или не. „Не“ като отговор очевидно не е решение“, се казва още в проучването.

Източник СИО



Гласувай:
18



1. kono53 - Цивилизация все пак.
13.07.2011 10:06
Техниката е задължителна.
цитирай
2. thegreatestpost - Колкото повече джаджи, толкова ...
13.07.2011 15:32
Колкото повече джаджи, толкова по-добре.
цитирай
3. tutankhamon661 - stoineff
14.07.2011 08:33
Важното е да контактуват хората и машините.
Лошо, ако машините се ядосат. Терминаторът знае ....
цитирай
4. анонимен - Пълни глупости!
16.07.2011 20:53
Изключително глупава и лъжлива статия. Бих искал да видя как някой с личен лаптоп или iPad се закача в корпоративната мрежа и работи с фирмените бизнес приложения без ИТ отделът да му е дал достъп.
цитирай
5. анонимен - Изключително глупава и лъжлива ...
19.07.2011 09:29
анонимен написа:
Изключително глупава и лъжлива статия. Бих искал да видя как някой с личен лаптоп или iPad се закача в корпоративната мрежа и работи с фирмените бизнес приложения без ИТ отделът да му е дал достъп.


И аз това се чудих :) Предполагам статията е писана от технически неграмотен и/или има за цел да "пробутват" на масовия юзър подобни "джаджи".
цитирай
6. анонимен - Ee
19.07.2011 14:49
"корпоративната мрежа" я има по американските филми. В БГ мрежите са фирмено-мърльовски. Класиката е да има 30-40+ компютъра и да не е пуснат DHCP - админът много обича да си пише списък кой с кой IP е и да си намира работа с ръчни настройки. Думата "сървър" е някакво теоретично понятие - слагат един средностатистически компютър, с нищо повече не оборудван от останалите, наричат го "сървър" и най-важното - не го ползват. Просто на принципа "да има". Е в такава мрежа да се чудите как някой се закача - ами много просто, слага кабел и се закача.
цитирай
7. анонимен - "корпоративната мрежа&q...
01.08.2011 11:11
анонимен написа:
"корпоративната мрежа" я има по американските филми. В БГ мрежите са фирмено-мърльовски. Класиката е да има 30-40+ компютъра и да не е пуснат DHCP - админът много обича да си пише списък кой с кой IP е и да си намира работа с ръчни настройки. Думата "сървър" е някакво теоретично понятие - слагат един средностатистически компютър, с нищо повече не оборудван от останалите, наричат го "сървър" и най-важното - не го ползват. Просто на принципа "да има". Е в такава мрежа да се чудите как някой се закача - ами много просто, слага кабел и се закача.

Е, аре са - има много такива "фирми", факт, ама те в огромната си част нямат и сисадмин - за какво да плащат на някого за тоя, дето духа. То наистина няма и голям смисъл, обикновено взинмат някое дете на повикване за 200 лева месечно. Но фирма с повече от 20 машини вече си иска домейн със съответните функции. А има ли домейн и сисадмин даже с най-базови познания, логването в служебната мрежа с лични машини става абсолютно невъзможно за 99.99% от потребителите. Освен това изследването на IDC определено не визира само България. В нормалния свят нещата със сигурността са доста по-строги. Вижда се и в чуждестранните компании, които имат големи представителства у нас.
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!